12:27 - 1399/01/05
کد خبر: 84692

استاندار اردبیل:

غربالگری کرونا 85 درصد جمعیت استان اردبیل/ افراد مسن سرمایه های ما هستند

استاندار اردبیل گفت: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان که ۸۵ درصد را شامل می شود مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در خصوص غربالگری کرونا در سطح کشور استان اردبیل در رتبه چهارم واقع شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای درمانی، کارشناسان بهداشت، مامایی ، مراقبین سلامت، دندانپزشکان و سازمان های مردم نهاد مشارکت کننده،افزود: هزار و ۸۰۰ نیروی درمانی طی تماس های تلفنی با مردم این غربالگری را انجام داده  و موارد مشکوک جهت مراجعه به مراکز درمانی راهنمایی شده اند.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تامین مواد ضدعفونی کننده در استان، گفت: این مواد در داروخانه ها موجود بوده و در حاشیه شهرها نیز توسط خیرین و سازمان های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.

بهنام جو اظهار کرد: سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز با تامین مواد اولیه و بسته بندی این مواد اقدام به توزیع آن به صورت رایگان در مناطق محروم کرده است.

وی افزود: افراد سن بالا سرمایه های ما هستند و باید مراقبت بیشتری از آنان انجام گرفته و از  منزل خارج نشوند.

بهنام جو گفت: برای تامین کالاهای ضروری نیز افراد جوان تر خانواده بهتر است اقدام کرده و از حضور افراد سن بالا در سطح شهر ممانعت کنند.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از مشارکت مردم در خصوص پیشگیری از کرونا و رعایت نکات لازم بر استمرار این روند تا ۱۵ فروردین تاکید کرد.

 

انتهای پیام/آ