14:04 - 1399/01/07
کد خبر: 84712

استاندار اردبیل خبرداد:

مردم سیزده بدر، در خانه بمانند/ برنامه های توسعه اقتصادی استان تا 15 فروردین ارائه شوند

بهنام جو استاندار اردبیل از بسته شدن کلیه ورودی‌های مراکز طبیعی، گردشگری، تفریحی، توریستی تا 15‌ام فروردین به ویژه روز طبیعت خبر داد و افزود: برنامه های خوبی از لحاظ گردشگری و تقویت اقتصاد استان در سال جدید در حال تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برنامه های گردشگری و اقتصادی استان در سال جدید اشاره کرد و با بیان اینکه 

وی مراسم ایرانیان در سیزدهم فروردین و روز طبیعت در بحران کرونا را یادآور شد و گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم در این روز حتما در خانه مانده و سلامتی خود و خانواده‌هایشان را به خطر نیاندازند.

استاندار اردبیل از بسته شدن کلیه ورودی‌های مراکز طبیعی، گردشگری، تفریحی، توریستی تا 15‌ام فروردین به ویژه روز طبیعت خبر داد و افزود: تمامی این مراکز بسته خواهد شد و از مردم می‌خواهیم که در این روز نیز همانند روزهای دیگر در خانه بمانند تا شاهد پاک شدن استان‌مان از ویروس کرونا باشیم.

وی افزود: بی‌شک اگر مردم در سیزده فروردین به بیرون و طبیعت بروند شاهد افزایش و شیوع دوباره این بیماری می‌شویم که کنترل آن بسیار سخت خواهد بود و از مردم می خواهیم به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اکیپ پزشکی،‌ درمانی و پرستاران شبانه‌روزی به دور از خانه و خانواده‌، در جهت تامین سلامتی مردم تلاش می کنند، گفت: این همت و جهاد قابل وصف نیست و ما قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به بازدیدهای خود از بیمارستان ترومای اردبیل که مرکز درمانی کرونای استان است،‌ اشاره کرد و گفت:  زمانی پزشکان و پرستاران ما خوشحال می‌شوند که مردم با ماندن در خانه خود از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و از طرفی حتما باید تلاش و زحمات این عزیزان را نادیده نگرفته و در خانه بمانیم.

استاندار اردبیل از همکاری دستگاه قضایی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های متولی استان در راستای مقابله با کرونا ویروس قدردانی کرد و افزود: در این مدت همکاری بسیار خوبی انجام شده است و این اقدامات تا 15‌ام فروردین ماه به طور جدی انجام می‌شود.

بهنام‌جو از تدوین برنامه برای حمایت از بازاریان و اصناف خبر داد و افزود: درصدد هستیم بتوانیم تسهیلات و خدماتی را ارائه دهیم تا ضرر و زیانی که اصناف و بازاریان به دلیل بسته شدن مراکز خود متحمل شدند، برطرف کنیم.

برنامه های توسعه اقتصادی استان تا 15 فروردین ارائه شوند

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های گردشگری و تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، برنامه ریزی باید برای تحقق اهداف مورد انتظار برای سال جاری در حوزه های اقتصادی با هماهنگی دستگاه های اجرایی و استفاده از نظرات صاحبنظران و بخش خصوصی اقدام کند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی در راستای شاخص های تعیین شده از طرف معاونت هماهنگی امور اقتصادی در حوزه گردشگری گفت: تا ۱۵ فروردین ماه این برنامه ها به صورت شهرستانی در سه حوزه اداره کل تکمیل و به منظور تصویب در شورای برنامه ریزی و ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به معاونت اقتصادی استانداری  ارائه شود . 

بهنام جو در ادامه به اعتبارات تخصیص یافته در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر رییس جمهور به استان نیز اشاره کرد و افزود : جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار زیر ساختی در سال ۹۸ و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی در سال ۹۹  و جذب ۳ میلیارد تومان از منابع عمومی به بخش گردشگری بایستی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بوده و این اداره کل با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی ، برنامه ریزی لازم را به منظور تکمیل راه روستایی با محوریت گردشگری با  ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به این بخش انجام دهد . 

وی توسعه شهرک ها و کارگاه ها و موسسات صنایع دستی، ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه تاسیسات گردشگری، صدور موافقت های اصولی و پروانه های بهره برداری، تکمیل طرح های گردشگری نیمه تمام و احیای طرح ها و واحد های راکد و تملیکی و تامین زیر ساخت های مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری  را از شاخص های تعیین شده برای این بخش دانست و اظهار داشت:

تکمیل پروژه ای میراث فرهنگی،توسعه گردشگری در محور شمال به جنوب استان علاوه بر محور شرق به غرب، اولویت بندی و تکمیل طرح های مطالعاتی مناطق نمونه گردشگری در شهرستان ها، پیگیری مشکلات طرح هتل های ۵ ستاره در استان و طرح هتل اسکول، توجه به قابلیت های گردشگری زمستانی و ورزشی جهت تحقق شعار زمستان بیدار و تکمیل و اتمام طرح های پیست پیست اسکی در شهرستان ها تا اواخر مهر ماه سال جاری را از اولویت های کاری این اداره کل برشمرده و به توسعه گردشگری الکترونیک و فروش مجازی صنایع دستی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ج