12:42 - 1399/01/10
کد خبر: 84747

در جلسه قرارگاه پدافند زیستیاردبیل مطرح شد؛

اجرای موفقیت‌آمیز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار اردبیل گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری مردم و محوریت نیروهای انتظامی آغاز موفقیت‌آمیزی داشته و بر این اساس مبادی ورودی کلیه شهرهای استان مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، جلسه قرارگاه پدافند زیستی پیش از ظهر امروز  با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص ویروس کرونا با حضور اعضای این ستاد در سالن اجتماعات سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جلسه کمیته امنیت، اجتماعی و انتظامی ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری مردم و محوریت نیروهای انتظامی آغاز موفقیت‌آمیزی داشته و بر این اساس مبادی ورودی کلیه شهرهای استان مسدود شده است.

وی افزود: افرادی که سلامت مردم را نادیده گرفته و قصد دور زدن اقدامات کنترلی و انسداد شهرها را دارند، در حقیقت به خود و مردم خیانت می‌کنند.

بهنامجو ادامه داد: همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و اقامتگاه‌های استان تعطیل هستند و با همکاری نیروهای مسلح در روزهای آتی از خروج افراد از شهرهای خود به‌خصوص در روز ۱۳ فروردین جلوگیری می‌شود.

وی به تعیین تکلیف کارکنان دولت که همه روزه در حال تردد از اردبیلشهرهای استان به مرکز استان به دلیل سکونت در اردبیل و خدمت در شهرستان‌ها هستند خبر داد و گفت: با تصمیم ستاد استانی ترددهای ضروری با صدور کارت‌های شناسایی و اعمال اقدامات کنترلی انجام می‌شود. 

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج در اجرای طرح صیانت از سلامت مردم، بیان کرد: همه باید با جدیت بیشتری برای کنترل کرونا و پیشگیری از ابتلای مردم به این بیماری تلاش کنیم و اگر کوچکترین سهل‌انگاری در این زمینه صورت گیرد، شرمنده شهدا خواهیم بود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همکاری عموم مردم برای اجرای طرح‌های مقابله با کرونا را ستودنی بوده و بی‌شک با پشتکار، استقامت و همت مردم و مسؤولان برای اجرای دقیق طرح ایجاد مصونیت عمومی، از همه‌گیر شدن این بیماری خطرناک و مرگ و میرها جلوگیری می‌شود. 

بهنام‌جو به ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی‌های صداوسیما و رسانه‌ها و همکاری فعالان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اعمال سیاست‌های پاکسازی شهرهای استان از ویروس در آینده نه‌چندان دور، زندگی مردم را البته با رعایت برخی نکات بهداشتی به روند عادی خود باز می‌گرداند.

وی افزود: براساس خوداظهاری‌ها در طرح غربالگری کرونا، ۱۲ هزار نفر در استان اردبیل یکی از علائم مشکوک به ابتلای بیماری کرونا را داشتند که از این تعداد ۷۰۰ نفر نیاز به معرفی به مراکز درمانی تشخیص داده شدند که این آمار نشان از حساسیت‌های بیشتر مردم برای مصون‌سازی خود از ابتلا به این بیماری و بالا بودن شاخص‌های بهداشتی و سلامتی استان است.

استاندار اردبیل بیان کرد: بحران به وجود آمده از این ویروس منحوس، تجاربی برای مردم و مسؤولان استان دارد و باید تلاش کرد از فرصت‌هایی که این تهدید به وجود آورده استفاده کرد که یکی از این فرصت‌ها، مشارکت جهادی مردم، به‌ویژه تولیدکنندگان برای تأمین نیازهای ضروری مردم است که قدردان آن‌ها هستیم.

بهنام‌جو با اشاره به برنامه‌ریزی جدی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۹ در جهش تولید، تصریح کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای جهش تولید که از جمله مهمترین آن‌ها، امنیت سلامت است را فراهم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز، گفت: سپاه در همه عرصه‌ها و در تمامی برهه‌های حساس انقلاب یار و یاور مردم و تیری در چشمان دشمنان ایران بوده و امروز هم در کنار مردم برای حفظ سلامتی مردم در تأمین مواد ضدعفونی کننده و نیز گندزدایی از معابر عمومی تلاش می‌کند و حقیقتاً اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

انتهای پیام/ج