12:00 - 1399/02/12
کد خبر: 85135

درباره ماهواره اطلاعات نظامی نور؛

نور سپاه کابوس دشمنان آرامش دوستان/ ماهواره ایرانی که جهان زیر چتر اطلاعاتی خود برد

پرتاب این ماهواره آغاز استفاده نظامی ایران از فضاست که مهم ترین خاصیت آن رسیدن به سطحی کاملا جدید و بی سابقه از اشراف اطلاعاتی بر فضاهای اختصاصی و مشترک جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پرتاب این ماهواره نور امید آغاز استفاده نظامی ایران از فضاست که مهم ترین خاصیت آن رسیدن به سطحی کاملا جدید و بی سابقه از اشراف اطلاعاتی بر فضاهای اختصاصی و مشترک جهانی است.

ایران در ادامه این مسیر می تواند شکل گیری یک تهدید موشکی را همان لحظه آغاز در هر کجای جهان که باشد، رصد کند.

این امر توان دفاع موشکی کشور در حراست از آسمان کشور را ‘فضا پایه’ می کند. این چیزی است نظام هشداردهی فضایی خوانده می شود و تعداد بسیار اندکی از کشورها در جهان از این قابلیت بهره مند هستند.

بخش عمده نیازهای فضاپایه نظامی شامل رصد تصویری با دید مرئی و حرارتی و رصد راداری سطح زمین، مخابرات امن و رله ارتباطات بین واحدهای مختلف سطحی و هوایی و مراکز فرماندهی و نیز کمک به موقعیت‌یابی برای ادوات و تسلیحات است.

موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره نور یعنی بالانس قدرت به نفع تهران

بزرگان و چهره های سیاسی اردبیل درباره پرتاپ این موشک می گویند.

ماهواره «نور» تائیدی بر شعار ما می‌توانیم است

منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم گفت: در مدار قرار گرفتن ماهواره «نور» تائیدی بر شعار ما می‌توانیم است.

علی نیکزاد افزود: در مدار قرار گرفتن ماهواره ‎نور نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران، توسط سپاه پاسداران در سال جهش تولید، تائیدی بر این است که ایمان به شعار «#ما_میتوانیم» چراغ راه و گره‌گُشای بسیاری از مشکلات امروزمان است؛ البته اگر عزم جوانان انقلابی را باور داشته باشیم.

ماهواره "نور امید" کابوس دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل آیت الله سید حسن عاملی در گفتگو با سبلان ما با بیان اینکه  سپاه  بعنوان ثروت اصلی کشور است افزود: سپاه در تکنولوژی و علوم روز جهان نیز به خوبی وارد صحنه شده ماهواره نظامی نور امید که با موفقیت پرتاپ شود فناوری پیچیده خاص خود را دارد که این شاهکار  موجب حیرت همگان و کابوس برای دشمن شد.

ماهواره "نور امید" دشمنان را مایوس کرد

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما گفت: ماهواره  نور امید سپاه که با موفقیت در مدار قرار گرفت کشورهای مختلف در شگفتی فرو برد که این کشور در تحت شدید ترین تحریم ها چگوه توانسته به این سطح از تکنولوژی دست یابد .

انتهای پیام/م