16:40 - 1399/02/19
کد خبر: 85209

یک مخترع اردبیل؛

اختراع دستگاهی که علاوه بر حفظ محیط زیست، درآمدزایی اقتصادی دارد+فیلم

فتحی آذر مخترع اردبیلی با بیان اینکه حمایت از مخترعان می تواند نقش مهمی در تحقق سال جهش تولید در اردبیل ایفا کند به تشریح دستگاه کاهنده آلودگی هوا در خودروها پرداخت و گفت: با تجاری سازی این دستگاه علاوه بر حفظ محیط زیست می توان به درآمد اقتصادی نیز دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، علی فتحی آذر مخترع اردبیلی به سال جهش تولید و لزوم حمایت از مخترعان و مبتکران در خصوص تحقق شعار سال پرداخت و گفت: اگر مسئولین و خیرین از اختراعات و ابداعات مخترعان حمایت کنند، سال جهش تولید به معنی واقعی در استان ما تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه 8 سال پیش موفق به اختراع دستگاه کاهنده آلودگی هوا در انواع خودروهای سبک و سنگین شده است گفت: متاسفانه از سال 94 یعنی زمان ثبت اختراع تاکنون بدلیل عدم حمایت مسئولین راهی برای تجاری سازی این دستگاه پیدا نشده است.

فتحی آذر در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات اختراع خود پرداخت و گفت: آغاز کار مطالعاتی این پروژه در سال 92 کلید خورد که توانستیم این پروژه را در سال 93 عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه ابداعی کاهنده آلودگی هوا ویژه خودروها در سال 94 ثبت اختراع شده است گفت: متاسفانه این اختراغ تا کنون تجاری سازی نشده است.

این مخترع اردبیلی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات دستگاه خود پرداخت و گفت:مزیت دستگاه تولیدی اینجانب نسبت به دستگاه های مشابه خارجی در تصفیه صد درصدی  آب، قدرت آب کشی بالا است و از لحاظ علمی نیز باران اسیدی ایجاد شده برای دفاع آلودگی توسط بخار آب از اگزوز خودرو خارج می شود.

وی به فیلتر تعبیه شده در دستگاه نیز اشاره کرد و گفت: آلودگی های کنترل شده توسط باران اسیدی در این فیلتر ذخیره می شود بنابراین هیچگونه آلودگی به بیرون منتقل نمی شود.

فتحی آذر با بیان اینکه فیلتر پس از دوره تکمیل ظرف شش ماه تا یکسال قابل تعویض است، خاطرنشان کرد: هنگام تعویض فیلتر، آب دستگاه نیز شارژ می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های  تاکسی رانی و اتوبوس رانی  می توانند در زمینه فعالیت این دستگاه و معرفی آن کمک کنند، گفت: تا کنون شرکت آرتا جوجه و پارک علم و فناوری استان اردبیل از این اختراع استقبال کرده اند.

این مخترع اردبیلی از مسئولان خواست تا با حمایت از مخترعان و تجاری سازی تولیدات آنها، ضمن تقویت اقتصاد استان، زمینه های لازم برای تحقق سال جهش تولید را نیز فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ج.ه