13:31 - 1399/07/02
کد خبر: 86902

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین

خود دولت نیازمند ساماندهی است/ وزرات بلاتکلیف صمت چگونه می تواند مشکلات کشاورزان را حل کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای در این حوزه ندارد شاید انتظار ما از دولت زیاد شده، چرا که خود دولت امروز نیازمند ساماندهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  صدیف بدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 شهریور) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان یکی از مهمترین قطب های کشاورزی کشور در فصل برداشت محصولات خود، وضعیت اسفناکی دارد، به طوری که چند هفته پیش گوجه فرنگی کاران مغان به دلیل قیمت نازل محصولات در بازار از برداشت محصولات خودداری کردند.

وی افزود: امروز نیز باغداران مشکین شهری از برداشت محصول درجه یک خود یعنی انگور خودداری کردند، چرا که این محصول به قیمت کیلویی 5 هزار تومان به دست دلالان سپرده می شود تا چندصد کیلومتر آنطرف تر با قیمت 20 تا 30 هزار تومان به فروش برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: اما برنامه سیب زمینی کاران اردبیلی سر دراز دارد. سیب زمینی کاران اردبیلی سالانه 850 هزار تن سیب زمینی تولید می کنند که 600 هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است. در این میان دولت و وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای در این حوزه ندارد و نه فکری برای بازار فروش آن دارند و نه برنامه ای برای بهره برداری اصولی از این محصول؛ شاید انتظار ما از دولت زیاد شده، چرا که خود دولت امروز نیازمند ساماندهی است.

بدری یادآور شد: وزارتخانه بدون وزیر صمت که از بلاتکلیفی و سردرگمی رنج می برد، چگونه می تواند کشاورزان ما را از بلاتکلیفی خارج کند. از طرف دیگر قیمت تمام شده سیب زمینی برای کشاورز 1800 تومان است، در حالی که قیمتی که از کشاورز خریداری می شود، 1000 تومان است، این کشاورز چه رغبتی برای برداشت محصول خود پس از یک سال تلاش شبانه روزی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر باز هم دست روی دست بگذاریم، زمین های کشاورزی با محصولات شخم خواهد خورد و این فاجعه ای تمام عیار و لگدمال کردن تولید در سال جهش تولید خواهد بود.

پایان پیام/م