14:00 - 1399/07/02
کد خبر: 86903

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبرداد:

صدور مجوز کاوش در محوطه قره بلاغ مشگین شهر

فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از صدور مجوز کاوش در محوطه قره بلاغ مشگین شهر خبرداد و گفت: بررسی باستان‌شناختی حوزه‌ سد احمدبیگلو با هدف شناسایی و ثبت هرچه سریع‌تر محوطه‌های حوزه‌ آب‌گیری آن و سپس انجام مطالعات و کاوش‌های نجات‌بخشی این محوطه‌ها انجام می شود.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از صدور مجوز برای کاوش نجات‌بخشی در محوطه قره‌بلاغ واقع در محدوده سد احمدبیگلو مشگین‌شهر خبرداد و گفت: این مجوز از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

وی با بیان اینکه عملیات کاوش در این محوطه با هدف تکمیل مطالعات باستان‌شناسی این محدوده از فردا آغاز می‌شود، گفت: سرپرست برنامه کاوش موظف به ارائه گزارش‌ها و مستندات در زمینه روند انجام کاوش و یافته‌های آن است.

فلاحی گفت:با توجه به اینکه برخی گمانه‌زنی های باستان‌شناسی در زمینه این محوطه انجام شده بود، در راستای انجام مطالعات در این منطقه مجوز کاوش صادر شد تا اطلاعات لازم در این زمینه به دست آید.

 مدیرکل  میراث فرهنگی اردبیل در پایان سخنان خود به مطالعات باستان‌شناسی در محدوده سد احمدبیگلو اشاره کرد و گفت: بررسی باستان‌شناختی حوزه‌ سد احمدبیگلو با هدف شناسایی و ثبت هرچه سریع‌تر محوطه‌های حوزه‌ آب‌گیری آن و سپس انجام مطالعات و کاوش‌های نجات‌بخشی این محوطه‌ها انجام شده و حاصل آن شناسایی چندین محوطه باستانی بود که کاوش در محوطه قره‌بلاغ نیز در راستای تکمیل مطالعات انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ج