06:49 - 1399/07/03
کد خبر: 86907

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد:

اجرای طرح بازمهندسی نظام آموزشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی در دانشگاه آزاد

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه برای نقش آفرینی و کمک به ارتقای کشاورزی ، طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی را اجرایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  شب گذشته در دیدار با اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: هیچ سازمانی بدون تکیه بر منابع انسانی خود که سرمایه اصلی آن محسوب می شود، راه به جایی نخواهد برد و به همین دلیل برگزاری این جلسات بسیار مغتنم است. اگر مدیریت هر مجموعه با برنامه و سیاست‌گذاری پیش برود، می تواند با اتکا به نیروی انسانی خود قله های بزرگ و سخت را فتح کند.

وی افزود: اگر قرار باشد تحولی در یک سازمان رخ دهد، متکی به منابع انسانی است و هیچ سازمانی در کشور به اندازه دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انسانی خردورز و فرهیخته ندارد. حضور 22 هزار عضو هیأت علمی و 32 هزار کارمند به عنوان جوهره ستادی دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه‌ای برای این دانشگاه محسوب می شود که می تواند منشاء حرکت دوچندان در این دانشگاه باشد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به عنوان یک سازمان بزرگ و مؤثر برای حرکت رو به جلو و کارآمد در تلاش است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون بیش از هر زمان دیگری با تمام توان مسیر خود را ادامه می دهد تا به عنوان یک شبکه مؤثر و اجتماعی بتواند در کشور تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه خوشبختانه در سال گذشته در جذب دانشجو افزایش صدهزار نفری داشت و امسال نیز انشاءالله شاهد افزایش تعداد دانشجو خواهیم بود و امیدواریم با همت اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بتواند یک سازمان پرافتخار باشد

دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید به دنبال برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت فرهنگی، ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل و مهارت‌افزایی دانشجویان است.

وی افزود: به دنبال ایجاد تحول در واحدهای دانشگاهی هستیم تا دانشگاه‌ آزاد از تحولات علمی و اجتماعی روی داده در کشور عقب نماند.

رییس کل دانشگاه آزاد اسلامی به روند فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد علاوه بر مهیا کردن بستر علمی، آموزشی و پژوهشی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه‌های جامعی دارد.

وی تاکید کرد: در راستای ایجاد تحولات اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه تحول در اساتید نیز جزء برنامه‌ها است که در این برنامه، استفاده از اساتید جوان به جای اساتید بازنشسته جزء اولویت‌ها است.

طهرانچی به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و بیان داشت: ضعف‌های گذشته کشور در خصوص زیرساخت‌های فضای مجازی سبب شد برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی با مشکل مواجه شود، اما امسال با یک برنامه مدون، آموزش‌ها به شکل مطلوب در بستر مجازی متمرکز شده است.

وی گفت: در خصوص بحث اشتغال متناسب با شرایط و وضعیت هر شهر و استان اقدام خواهیم کرد وبه دنبال تحقق طرح دانشگاه اشتغال‌محور هستیم که در گذشته توجهی به آن نشده است.

طهرانچی با تأکید بر اینکه نگاه آمایشی باید بر آموزش عالی حاکم شود، گفت: دانشگاه ها تاکنون در زمینه اشتغال جوانان فعالیتی نداشتند، ولی اکنون مردم این نگاه آموزش عالی را نمی پسندند و به همین دلیل تعداد متقاضیان کارشناسی ارشد، از سال 1395 تاکنون سالانه صدهزار نفر کاهش یافته که نشان می دهد، تب ادامه تحصیل در میان جوانان کم شده است. دانشگاه آزاد اسلامی برای اصلاح این روند، نگاه جدیدی به کارآمدی آموزش عالی دارد که یکی از آنها توجه به حوزه کشاورزی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه ها هیچ‌گونه نوآوری آموزشی در کشاورزی و صنایع غذایی نداشته‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی برای نقش آفرینی خود و کمک به ارتقای کشاورزی که 5 میلیون خانوار از آن ارتزاق کرده و 18 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد، طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی را اجرایی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر خواهان تحول در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، باید توجه جدی به اساتید این دانشگاه داشته باشیم، گفت: برای تحول در دانشگاه، اساتید باید همت و اراده بالایی داشته باشند که این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش داریم با جذب نیروهای جوان، پرتوان، متعهد و انقلابی بتوانیم در این حوزه وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/ج