08:54 - 1399/07/21
کد خبر: 87280

یادداشت؛

چتر عدالت بر آسمان اردبیل

عتباتی با استفاده از ظرفیت حضور آیت الله رئیسی در استان، ضمن رفع موانع پیش روی کارخانه نساجی، اثبات کرد که قادر است فعل توانستن را بخوبی صرف کرده و با تغییر معادلات، تحول آفرین باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد صادق کریمی فعال رسانه ای اردبیل نوشت: مفهوم عدالت در نگاه اسلام اهمیت بسیار شاخصی دارد . یک جامعه متعالی آنگاه که در مسیر عدالت حرکت می کند قطعاً به کمال و سعادت دست پیدا خواهد کرد.

شتاب در جهت تحقق و عینیت بخشیدن هر چه بیشتر به برپایی عدل، یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است. تربیت قضاتی در تراز انقلابی اسلامی نیز کارنامه درخشانی از قوه قضائیه به مردم ارائه داده است. 
هر چند برخی نارسایی ها و بروکراسی های فراوان اداری ممکن است در این حوزه وجود داشته باشد اما برایند کلی که از مجموعه قوه قضائیه مشاهده می شود، این است که دستگاه مذکور، به محوری ترین رسالتش که برقراری عدل و قسط است، به نیکی جامه ی عمل پوشانده است.

قوه قضائیه بعد از حضور آیت الله رئیسی پویایی چشم گیری به خود تجربه کرد. برخورد با فساد از درون سیستم و بدون هیچ گونه تعارف و اغماضی آغاز شد.
با صراحت و شجاعت می توان ادعا کرد که عملکرد قوه قضائیه از دید مردم، طی مدت اخیر مطلوب ارزیابی می شود و موجبات امید مردم را فراهم آورده است. این موضوع در استان اردبیل نیز صادق می باشد.
عتباتی قاضی خوش نامی که اقتدار را توام با رافت معنا می کرد، به رئیس کل دادگستری استان اردبیل منصوب شد، از اردیبهشت سال ۹۸ که بدو این انتصاب بود، بارقه های امید در دل مردم استان برای برقراری هر چه بیشتر و بهتر انضباط مدیریتی روشن شد. 

با حضور عتباتی اردبیل وارد فاز حل و فصل پرونده های سنگین تخلفاتی و واگذاری ها شد. پرونده کشتارگاه صنعتی که به دست پوری حسینی واگذار شده بود، آغاز اولیه اش از اردبیل رقم خورد. 
پرونده کشت و صنعت که حواشی بسیاری را متوجه استان کرده بود، با ورود به موقع عتباتی به عنوان متولی برقراری عدالت و صیانت از امانت های مردم و همچنین همراهی سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی، حساسیت را کاسته و پیشبرد امر در مجرای قانونی خود قرار گرفت.

در ایامی که پرونده کشت و صنعت جریان داشت، هر آینه با دلایل مختلف، التهاب اجتماعی موضوع افزایش پیدا می کرد، ورود خردمندانه عتباتی باعث فروکش کردن این چالش های می شد.
این قاضی ثابت کرد که از زمان دادستانی تا ریاست کل دادگستری استان اردبیل چه اندازه دغدغه معیشتی و مبارزه با فساد دارد، مردم اوج این احساس را در ابطال کشت و صنعت آشکارا لمس کردند که در معنای حقیقی کلمه به "ان الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها " عمل گردید.

عتباتی با استفاده از ظرفیت حضور آیت الله رئیسی در استان، ضمن رفع موانع پیش روی کارخانه نساجی، اثبات کرد که قادر است فعل توانستن را بخوبی صرف کرده و با تغییر معادلات، تحول آفرین باشد.
مردم استان اردبیل این روزها به این یقین رسیده اند که مبارزه با فساد، بدون مماشات در جامعه جریان داشته و هیچ تخلفی از چشمان تیزبین عدالت پنهان نخواهد ماند.

 

انتهای پیام/ج