10:30 - 1399/07/26
کد خبر: 87376

نامه تشکر رییس اداره مسلمان قفقاز به مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل

رییس اداره مسلمان قفقاز طی نامه ای به آقای علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل از جمهوری اسلامی ایران به خاطر دفاع از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تشکر کرد..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رییس اداره مسلمان قفقاز خطاب به آقای علی اکبر ولایتی مشاور محترم مقام معظم رهبری در امور بین المللی اظهار داشته اند: از رساندن سلام مسلمانان جمهوری آذربایجان به جنابعالی و ملت دوست و برادر ایران خوشبختم.

الله شکور پاشازاده در ادامه با توضیح وقایع اتفاق افتاده در قره باغ نوشته اند:

چنانچه مستحضر هستید ملت آذربایجان در پاسخ به اشغال 30 ساله و حمله های اخیر ارمنستان به مرزهای ما، جهت برپایی تمامیت ارضی خود که از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است، شروع به مبارزه و دفاع از میهن کرده است. در طی این سالها نزدیک به یک میلیون شهروند آذربایجانی از خانه های خود آواره شده و پناهنده شده اند. در شهر خوجالی قتل عام صورت گرفته و آثار تاریخی و فرهنگی و دینی در آن منطقه تخریب شده است.

براد محترم من! در این سالها مواضع ایران که تمامیت ارضی ما را به رسمیت شناخته و قتل عام ملت جمهوری آذربایجان را محکوم کرده، برای ما بسیار با اهمیت می باشد. در این میان از دولت برادر ایران در خصوص حمایت از مواضع عادلانه جمهوری آذربایجان در جوامع جهانی سپاسگزارم. در پاسخ به حمله های اخیر دشمن و مبارزه برحق در قره باغ جهت برپایی تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بیانات و مواضع عادلانه مسئولین دولتی و روحانیون سرشناس برای ما از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. بیانات حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای در سال 2016 مبنی بر اینکه “قره باغ خاک اسلام است و هر کس جهت آزادی آن و جلوگیری از حکمرانی غیرمسلمانان بر آن منطقه جان خود را از دست دهد، شهید محسوب می شود” برای هر شهروند آذربایجانی حمایت معنوی بسیار باارزشی می باشد. خداوند متعال تمامی شهدای وطن را رحمت کند.

ارمنستان که از موفقیت های اخیر ارتش جمهوری آذربایجان در آزادسازی قره باغ از اشغال ناراحت شده است، شهرها و روستاها و مردم غیر نظامی را از سلاح های ممنوعه مورد هدف قرار داده است. تابحال 41 شهروند غیرنظامی به قتل رسانده که 5 تن از آنها کودک و 205 تن مجروح و بیش از هزار خانه تخریب شده است. دشمن خانه های مسکونی شهر گنجه که دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان می باشد را با موشک مورد هدف قرار داده است. جمهوری آذربایجان یکی از مکان های معروف اسلام و دیار احترام و محبت به اهل بیت (ع) می باشد. تعرض و تخطی ارمنستان به ارزش های معنوی ما، تخریب اماکن مذهبی، توهین و تحقیر با پرکردن مساجد از حیوانات منجمله حیواناتی که در اسلام حرام شناخته شده است، نمونه بارز دشمنی این دولت با اسلام و تظاهر اسلام هراسی در سیاست دولت ارمنستان می باشد. در این حملات زیارتگاه شاهزاده ابراهیم فرزند امام محمد باقر (ع) که در شهر گنجه واقع است صدمه دیده است. منطقه ترتر که قبر اسماعیل نوه دختر امام باقر (ع) در آن واقع است نیز مورد حمله قرار می گیرد. قبرهای قبرستان شهر ترتر تخریب شده است. شهرهای آغجابدی، آغدام و نیروگاه انرژی مینگه چویر با سلاح های سنگین بمباران می شود. ارمنستان در اراضی ما جنایات نظامی انجام می دهد و با نقض حقوق بشر مردم غیر نظامی را به قتل می رساند. آتش بس بشر دوستانه که با درخواست خود ارمنستان و با میانجیگری روسیه صورت گرفته است توسط ارمنستان نقض شده و به شهر گنجه حمله کردند.

برادر محترم من! دوستی و برادری جمهوری آذربایجان و ایران از امتحانات تاریخ گذشته و یک اتحاد معنوی بر اساس اتحاد مذهب عقیده محکم می باشد. دیدارهای حیدر علی اف رئیس جمهور فقید جمهوری آذربایجان با حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای، دیدارهای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان که از همگرایی اسلام دفاع می کند با شخصیت های معتبر ج.ا.ایران مناسبات دولت و ملت های ما را بنیانگذاری کرده و موجب توسعه مثبت روابط شده است. به عنوان شیخ الاسلام در این دیدارهای باارزش شاهد توسعه روابط دینی و معنوی بوده ام. دیدارها با حسن روحانی رئیس جمهور محترم ج.ا.ایران در آذربایجان و در ایران از این لحاظ همیشه با ارزش و به یاد ماندنی بوده است… بیانیه های نمایندگان حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای در استانها را به عنوان اراده و خواست ولایت فقیه بسیار ارزشمند و موجب غرور ماست. برادر محترم من از شما خواهشمند هستم احترام، تشکر و دعاهای من و مسلمانان جمهوری آذربایجان را به حضرت آیت الله خامنه ای که فعالیت و تلاش ایشان برای جهان اسلام می باشد را برسانید.

رییس اداره مسلمان قفقاز در پایان نامه خود ضمن با اهمیت خواندن حمایت جهان اسلام از جمهوری آذربایجان در مقابل تجاوز و اشغال، نسبت به حمایت ملت و دولت ایران  ابراز امیدواری کرده و نوشته اند:

امروز حمایت جهان اسلام از آذربایجان که تجاوز و اشغال را دفع می کند برای ما بسیار بااهمیت می باشد. ما امیدوار به حمایت معنوی ملت و دولت دوست و برادر ایران هستیم.

خدا ملت و دولتهای ایران و جمهوری آذربایجان را حفظ کند و به احترام حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) دولتهای ما را باقی، رهبران دولتهای مان را مظفر و امت ما را ابدی کند. انشا الله! آمین!

 

انتهای پیام/آ