13:20 - 1399/08/05
کد خبر: 87533

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل:

اجرای برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در بستر مجازی/15 هزار بسته معیشتی و تحصیلی بین دانش آموزان اردبیل توزیع شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط حاکم جهت مقابله با ویروس کرونا، امسال برنامه های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی اکثرا در بستر مجازی و رسانه برگزار می شود.

سرهنگ ایرج نقی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: هفته گرامیداشت بسیج دانش آموزی طبق سنوات گذشته از هفتم تا سیزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت که هشتم آبان سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، بعنوان روز نوجوان و دانش آموز نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی" دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبار ستیزی" عنوان شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در اجرای برنامه های حضوری و تجمعات، اکثر برنامه ها در بستر فضای مجازی و رسانه ها برگزار خواهد شد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در برنامه های هفته بسیج دانش آموزی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل با اشاره به اینکه هیچ برنامه ای از شروع کرونا تعطیل نشده، بلکه شیوع اجرای آن تغییر یافته است، گفت: با تبعیت از اقدامات رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسمات سوگواری ایام محرم و صفر، برنامه های این هفته نیز قطعا تعطیل نمی شود و با شیوه های نوین و ابتکاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای هفته بسیج داشن آموزی امسال، تصریح کرد: دیدار نخبگان دانش آموزری بصورت محدود با آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار اردبیل، حضور در جلوی درب منازل و دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی مزار شهدا در روز شهادت حسین فهمیده، برگزاری یادواره های شهدا در قالب آبروی کوچه ها، افتخار محله با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده از جمله برنامه های این هفته است.

سرهنگ نقی پور با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، اغلب برنامه های در فضای مجازی و در قالب پویش های مختلف با استفاده از ظزفیت شبکه فضای مجازی بسیج و شبکه شاد برگزار می شود، ابراز داشت: امسال 13 آبان (روز استکبار ستیزی) که مقارن است با ولادت پیامبر اکبر(ص)، امام صادق (ع) و انتخابات آمریکا، در صورت عدم برگزاری مراسمات و تجمعات باید با شعارهای استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا در بخش های مختلف مجازی و رسانه ای بصورت گسترده انتشار و انعکاس یابد.

فعالیت 240 تیم همیاران سلامت دانش آموزی

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل با بیان اینکه گروه های جهادی دانش آموزی از اسفند ماه سال گذشته و همان روزهای نخستین شیوع کرونا در صحنه مقابله با این ویروس حضور دارند، افزود: این گروه ها در قالب همیاران بهداشت سلامت به همت دانش آموزان دوره متوسطه تشکیل یافت که بصورت گسترده در محلات اقدام به گندزدایی، ضدعفونی معابر و امکان عمومی و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین خانواده می کنند.

نقی پور با اشاره به ساماندهی و فعالیت 240 تیم دانش آموزری همیاران سلامت در استان اردبیل، اظهار کرد: بسیج دانش آموزی استان با همکاری اداره آموزش و پرورش در بحث کمک های مومنانه با همراهی مدیران مدارس و تیم های همیاران سلامت، پس از شناسایی دقیق دانش آموزان کم برخوردار و نیازمند، بسته های کمک تحصیلی، بهداشتی و معیشتی را بین آنها توزیع کردند.

وی ابراز داشت: با همکاری خیرین، ستاد کرونای آموزش و پروش و فرهنگیان بسیجی بیش از 15 هزار بسته لوازم التحریر و معیشتی با ارزش 2 میلیارد تومان تهیه و بین 10 هزار دانش آموز کم برخوردار استان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اردبیل با اشاره برگزاری کلاس ها بصورت مجازی و عدم دسترسی بیش از 40 هزار دانش آموز اردبیلی به شبکه شاد، تصریح کرد: با راه اندازی پویش"نذر هوشمند" از عموم اهالی، خیرین، فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش در خواست می شود با پیوستن به این پویش و تهیه گوشی هوشمند و تبلت برای رفع بخشی از نیازهای دانش آموزان محروم قدمی برداشته شود.

 

انتهای پیام/آ