10:13 - 1399/08/06
کد خبر: 87549

مديرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل خبرداد:

اتصال بیش از 200 واحد تولیدی اردبیل به تصفیه خانه فاضلاب

مديرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از محیط زیست، از تحت پوشش قرار گرفتن 230 واحد تولیدی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمد اهلی صبح امروز در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی2  اردبیل اظهار داشت: در كنار اقدامات زيرساختي مانند ايجاد و توسعه شبكه فاضلاب، اقدامات پيشگيرانه برای حفاظت از محیط زیست توسط سرمايه گذاران امري لازم و اجتناب ناپذير است.

وی افزود: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت ها و مدیریت بهینه زیست محیطی، با تجمیع واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی امکان پذیر خواهد بود که تحقق این امر، سبب کاهش هزینه ها و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

مديرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با بيان اينكه برای بهبود کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه ها، برخي از واحدهای تولیدی نيازمند طراحی پيش تصفيه در واحدهای تولیدی خود هستند، اظهارکرد: با اقدامات انجام شده، بیش از 90 درصد از واحدهای صنعتی استان قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب را دارند که در این بین، پساب خروجی بیش از 230 واحد تولیدی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی متصل شده است.

اهلی ابراز داشت: در طول يك سال گذشته تلاش شد تا ضمن اتصال واحدهاي صنعتي به سیستم تصفيه خانه و همچنين افزایش سطح كمي و كيفي مراحل پیش تصفیه واحدهای تولیدی، کیفیت تصفيه خانه شهرک های صنعتی استان نیز ارتقاء یابد.

وی ساخت تصفیه‌خانه های فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد و گفت: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی، باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی خواهد شد و در این راستا، ایجاد و توسعه تصفیه های خانه های جدید در برنامه های اصلی این شرکت قرار دارد.

 

انتهای پیام/آ