15:56 - 1399/08/29
کد خبر: 87939

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبر داد:

شرایط ایمن برای اهدای خون در استان اردبیل فراهم است / ویروس کرونا از راه خون منتقل نمی شود

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه نیاز به فرآورده‌های خونی دائمی است به پروتکلهای بهداشتی در مراکز انتقال خود اشاره کرد و گفت: در مقاطع حساس همچون شیوع کرونا این نیاز بیشتر می‌شود بنابراین از مردم می‌خواهیم در چنین مواقعی بیش از پیش در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.

شراره دژکام مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  با بیان اینکه در حال حاضر اهدا خون نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است، گفت: بیماران نیازمند به خون هم اکنون چشم انتظار کمک های انسان دوستانه هستند تا در این شرایط حساس ضمن رهایی از مشکلات خود، به مبارزه با ویروس کرونا بپردازند.

وی از مردم نوع دوست استان اردبیل خواست تا با مراجعه به مراکز انتقال خون ضمن تامین نیاز‌های مراکز درمانی اردبیل به فراورده‌های خونی، سیستم ایمنی بدن خود را ارتقا داده  و از اجر معنوی الهی نیز برخوردار شوند.
 
دژکام در ادامه سخنان خود به مسائل بهداشتی ایام کرونا در مراکز انتقال خون استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: همه مراکز تحت نظارت کامل هستند و از لحاظ شرایط بهداشتی، در بالاترین وضعیت ممکن قرار دارند بنابراین اهداکنندگان خون بدون دغدغه می توانند با مراجعه به  این مراکز، با خیال آسوده مبادرت به اهدای خون کنند.
 
وی با بیان اینکه  نیاز به فرآورده‌های خونی دائمی است، تصریح کرد: در مقاطع حساسی همچون شیوع کرونا این نیاز بیشتر می‌شود بنابراین از مردم می‌خواهیم در چنین مواقعی بیش از پیش در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.
 
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ضمن قدردانی از مردمی که در این ایام خاص قرنطینه خانگی را  جهت امنیت  و سلامت خود انتخاب کرده اند، گفت:
در ورودی های مراکز انتقال خون، میز سلامت مستقر شده و در کنار تب سنجی و اهدای ماسک، ضدعفونی دست نیز انجام می شود و نیروهای خدماتی نیز مرتب در حال ضدعفونی سطوح هستند، لذا  علاقمندان به اهدای خون می توانند با خیال راحت  و رعایت فاصله گذاری اجتماعی  جهت کمک به نیازمندان به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
 

انتهای پیام/ج