15:53 - 1399/09/02
کد خبر: 87974

سردار بابازاده:

تولیدات علمی، از ضمانت های اجرایی لازم برخوردار نیستند/ علم، بیانگر بارزترین واقعیت ها در جهان است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با انتقاد از مسئولین کشور در خصوص فراهم کردن زمینه های توسعه علم در کشور گفت: ضمانت اجرایی علم در کشور مستلزم فراهم کردن بسترهای لازم و ابزارهای مناسب است.

به گزارش سبلان ما ، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل  ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علم و فناوری استان اردبیل که با حضور روسای دانشگاه محقق اردبیلی، بنیاد نخبگان ، پارک علم و فناوری استان و مسئولان اقشار بسیج و فناوران برتر استان اردبیل در  محل سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد به تبیین اهمیت علم و جایگاه آن در دنیای امروز پرداخت و گفت: امروز علم، ابزار قدرت نمایی در جهان است و هرکشوری که از دانشمندان خود غفلت کند دچار خسران جبران ناشدنی خواهد شد چراکه علم هرلحظه در حال پیشرفت است و چینش ملت ها در عرصه قدرت نیز بر حسب دستیابی به علم و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه امروز امنیت غذایی، بهداشتی و سلامت هر کشوری به علم و تکنولوژی گره خورده است، گفت: امروز فناوری های علمی خدمات شایانی به بشریت می کند.

تولیدات علمی از ضمانت های اجرایی لازم برخوردار نیستند

سردار بابازاده در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولین کشوری و استانی در خصوص فراهم کردن زمینه های توسعه علم ، گفت: ضمانت اجرایی علم در کشور مستلزم فراهم کردن بسترهای لازم و ابزار های مناسب است.

وی در ادامه سخنان خود از شهدا به عنوان الگوهای بسیجیان در همه عرصه ها نام برد و گفت: شهدا معنی واقعی نیروهای مردمی و کار جهادی هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به قدرت علمی کشور در زمینه تولیدات نظامی اشاره کرد و گفت: امروز در سایه توان علمی در بخش نظامی است که جهان به سمت معامله با ایران خیز برداشته است چراکه توان نظامی ایران بر اساس دست یابی به تکنولوژی های بومی از جمله توان موشکی است که علاوه بر افزایش توان قدرت دفاعی کشور، قدرت بازدارندگی نیز برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با انتقاد از عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تهاجم فرهنگی دشمنان گفت:  دشمنان هرچه در توان داشتند انجام دادند اما نتوانستند جلوی پیشرفت های علمی کشور بویژه  توان خوداتکایی در زمینه نظامی و توان دفاعی را بگیرند.

نقش رهبر معظم انقلاب در مناقشه قره باغ

سردار بابازاده در بخش دیگری ا سخنان خود به نقش محوری ایران در عرصه های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: در  نبرد 45 روزه قره باغ طرفین مناقشه به ویژه کشورهای میانجی نتوانستند به جنگ خاتمه دهند ولی  بر اثر بیانات رهبر انقلاب اسلامی  به ویژه هشدارهای واضح معظم له  ظرف چند روز به جنگ خاتمه داده است که این خود گویای نقش ایران اسلامی به ویژه قدرت نفوذ رهبر معظم انقلاب در جهان است.

دینداران آذربایجان، خاک قره باغ را آزاد کردند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه خاک قره باغ را دینداران جمهوری آذربایجان آزاد کردند گفت: خیلی ها می خواستند با تزریق باقیمانده داعش به خاک این کشور آزادسازی مناطق اشغالی را به تکفیری ها مرتبط کنند که با هوشیاری شیعیان آذربایجان و رشادت های مردم این کشور، این رویای دشمنان محقق نشد.

وی به فرصت طلبی های ترکیه در مناقشه قره باغ نیز اشاره کرد و گفت: امروز ترکیه درصدد بازیانی ابهت و قدرت عثمانی است و مناقشه قره باغ نیز بهترین فرصت برای عرضه اندام بین المللی این کشور است اما ایران اسلامی نیز حاضر به عقب نشینی از منافع خود نیست چراکه منطقه قفقاز بیش از آنکه به کشورهای امروزی تبدیل شوند جز خاک ایران بودند که در عهدنامه های مختلف از جمله ترکمنچای و گلستان بر اثر بی لیاقتی زمامداران وقت از ایران جدا شدند.

علم، بارزترین واقیت ها را به جامعه جهانی نشان می دهد

سردار بابازاده دخالت های آمریکا در مناقشه قره باغ را یادآور شد و گفت: آمریکا از کشور گرجستان به رصد میدانی مناقشه می پرداخت و از آن کشور در امور مداخله می کرد.

وی به واقعیت های تاریخی جهان اشاره کرد و گفت: امروز علم بارزترین واقیت ها را به جامعه جهانی نشان می دهد چراکه تحولات علمی بدور از احساسات و هیجانات هستند که تعصب نیز در آن راه ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود لزوم دست بابی به پیشرفت های علمی را متذکر شد و گفت: دانشمندان و عالمان استان اردبیل نیز باید در حد توان استان مبادرت به نوآوری و تکنولوژی کنند چراکه دانش بومی علاوه بر فرصت سازی برای پیشرفت و توسعه، منجر به تحولات اقتصادی و کارافرینی نیز می شود.

سردار بابازاده با اشاره به نقش تولید علم و اتکا به تفکرات و ایده نخبگان تصریح کرد: ما در سایه  تولیدات علمی و حرکت در مسیر علم و فناوری می‌توانیم علاوه بر حفاظت از خود در برابر تهدیدات دشمنان نیز به پیروزی‌های برسیم.

انتهای پیام/ج