18:07 - 1399/09/02
کد خبر: 87982

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین:

مدیرعامل کشت و صنعت مغان باید از متخصصان بومی باشد

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین گفت: از ۵ نفر عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان حداقل سه نفر و مدیرعامل حتما باید از نیروهای متخصص و توانمند بومی استان انتخاب شود.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، با اشاره به دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در موضوع تحویل گرفتن و مدیریت مناسب کشت و صنعت مغان به وزیر تاکید کردم که باید از ۵ نفر عضو هیات مدیره شرکت حداقل سه نفر و مدیرعامل حتما باید از نیروهای متخصص و توانمند بومی استان انتخاب شود.

وی افزود: این بنگاه اقتصادی بزرگ دارای اهمیت و شرایط خاص منطقه ای است که پس از ابطال واگذاری آن، باید مدیریت آن به به دست مدیران متخصص بومی واگذار شود تا شاهد شکوفایی و برگشت این شرکت به دوران اوج خود باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: با توجه به این که شیوه سنتی آبیاری در برخی مناطق استان جزو مطالبات و دغدغه‌های اصلی آنان در بخش کشاورزی است که درصدد تغییر خروج این شیوه از روش سنی به روش مدرن هستیم.

بدری با اشاره به این که مطالعات طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در سطح استان در حال اجراست، بیان کرد: سعی ما اجرای این عملیات در کم‌ترین زمان ممکن است تا بتوانیم مشکل سنتی شیوه آبیاری مزارع را برطرف و مطالبات مربوط در ان زمینه را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه سفر سال ۹۸ رئیس جمهور مقرر شد تا آخر سال نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آبیاری نوین پایاب سد نئور از محل اعتبارات ملی و مصوبه سفر رئیس جمهور اقدام شود، تصریح کرد: در بهمن ماه سال ۹۶ ابلاغ تهیه نقشه و اجرا حدود ۴۰۰۰ هکتار از اراضی مذکور را وزارت جهاد کشاورزی به سازمان جهاد استان انجام داده بود.

 

انتهای پیام/آ