16:32 - 1399/09/04
کد خبر: 88010

روزهای مرگبار کرونایی در استان اردبیل؛ شناسایی ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا / 17 بیمار فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونایی کشور پرداخت و گفت: افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان نگران کننده است.

به گزارش سبلان ما ،شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونایی کشور پرداخت و گفت:افزایش تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل گفت: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت، مقررات کرونایی اعلام شده را رعایت کنند.

وی افزود: از ۷۹ بیمار بستری شده جدید، ۴۴ نفر از اردبیل، ۱۴ نفر از مشگین‌شهر، ۱۵ نفر از پارس‌آباد، یک نفر از گرمی، ۳ نفر از خلخال و ۳ نفر از بیله‌سوار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۷۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در استان اردبیل ۴۸۳ نفر است که از این تعداد ۷۵ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد قرمز بوده و شهرستان‌های خلخال، نیر، گرمی و اصلاندوز در وضعیت هشدار (نارنجی) قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام/ج