09:22 - 1399/09/12
کد خبر: 88151

کارآفرین اردبیلی:

انتخاب دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به جوانان امروزی توصیه می‌کنم؛ پشتکار و امید به خداوند رمز موفقیت من است

کارآفرین موفق اردبیلی گفت: انتخاب دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به نسل چهارم و جوانان امروزی به عنوان یک محیط پویا و اکتیو توصیه می‌کنم.

به گزارش سبلان ما ، نقی ستوده یکی از کارآفرینان موفق اردبیلی است، متولد سال 64 و تحصیل‌کرده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل که در سال 83 تحصیلات خود را در رشته برق صنعتی به پایان رسانده است؛ این فرد هم‌اکنون برای 7 نفر اشتغال‌زایی فراهم کرده و میانگین درآمد سالانه‌ای که دارد برابر با 120 میلیون تومان است؛ سیستم‌های بلادرنگ زمینه‌ای است که این کارآفرین در آن حیطه فعالیت می‌کند و شرکتی که این فرد موفق و فعال به ثبت رسانده به نام OREM Electonic در ترکیه واقع است.

پای صحبت‌های این جوان موفق اهل اردبیلی نشستیم تا از تجربیات این فرد برای نشان دادن مسیر حرکت برای جوانان برای رسیدن به رشد و توسعه استفاده کنیم؛ جوانی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به جوانان امروزی و نسل چهارم به عنوان یک دانشگاه پویا معرفی کرد و انتخاب از روی علاقه را برای انتخاب مسیر آینده حائز اهمیت برشمرد.

نقی ستوده در خصوص اینکه از چه طریقی در مسیر کارآفرینی و ثبت و راه‌اندازی شرکت قرار گرفته اظهار داشت: بنده از طریق آموزش و یادگیری این حرفه کم کم وارد مسیر حرفه‌ای کارم شده و در ارتباط و آشنایی با مشتریان نیازها را احصاء و شناسایی کردم تا جایی که شرایط به وضعیتی رسید تا توانستم کارها را به صورت رسمی آغاز کرده و اقدامات لازم برای ادامه فعالیت‌ها را انجام دهم که البته پشتکار برای انجام کارهایم و امید به خداوند یک نیاز مبرم و اساسی و دلیل اصلی پیشرفتم بود.

این کارآفرین نمونه ادامه می دهد: با توجه به این که حوزه الکترونیکی حوزه بزرگی است بنده در زیرمجموعه‌های این عرصه فعالیت دارم و طراحی ردیاب خودرو، سان، مادر برد ماشین‌های سواری و اتوبوس را به ثبت رسانده و الکترونیک اتوموتیو را جزو زمینه فعالیت اصلی خود می‌دانم.

پسر جوان اهل اردبیل در خصوص مدل کسب و کارش نیز اظهار کرد: در مسیر برق، الکترونیک، رباتیک و ایجاد مدل کسب و کار و همچنین نیازسنجی مشتریان و تجربیات به دست آمده در حوزه صنعت فعالیتم را ادامه دادم و سرانجام به سمت بازاریابی و فروش که از اصول مهم بود رسیدم و هم‌اکنون نیز تکنولوژی‌های جدید را در فیلدهای مربوطه  و مورد نیاز آپدیت می‌‌کنم.

ستوده  تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای را نقطه عطف زندگی خود عنوان می کند و می گوید به نظر و عقیده بنده دانش‌آموخته‌های فنی و حرفه‌ای چون به صورت عملی درگیر کار و حرفه خود می‌شوند بنابراین بیشتر با جزئیات حرفه و واقعیت آشنا شده و درگیرند و به همین منظور سریعتر آموزش می‌بینند.

من معتقدم دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای از روی علاقه به این سمت می‌آیند و این انتخاب کاملاً عاقلانه است و نه  انتخاب تحمیلی مسیر در انتخاب رشته کنکور بر حسب رتبه؛ چرا که متأسفانه این روال در جامعه به وفور مشاهده می‌شود که برخی به خاطر کسب رتبه و همخوانی آن با رشته مربوطه مجبور به ادامه تحصیل در رشته‌ای هستند که علاقه‌ای به آن ندارند.

این کارآفرین ادامه داد: به نظر بنده تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پویاتر از دانشگاه‌های سراسری، نظری و پیام نور است، چرا که در این دانشکده‌ها دانش‌آموختگان به صورت اکتیو فعالیت انجام می‌دهند و پیشرفت در کار با انجام آزمایشات و نیز کسب تجربیات به دست می‌آید.

انتهای پیام/م