10:05 - 1399/09/12
کد خبر: 88153

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:

فرسودگی ماشین آلات راهداری اردبیل/امسال زمستان را زودتر تجربه کردیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: عمر ماشین آلات راهداری استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر رفته و نیازمند نوسازی است.

به گزارش سبلان ما، کلیم اله وثوقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط اقلیمی و جاده‌های استان اردبیل ایجاب می‌کند تا توجه ویژه ای به تأمین و تجهیز ماشین آلات راهداری در ایام زمستان و بارش برف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ماشین آلات این اداره کل از نظر تعداد کم و از نظر عمر بالا است، افزود: در حال حاضر بخشی از ماشین آلات مورد نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از طریق بخش خصوصی و استیجاری تأمین می‌شود که البته در استان‌های دیگر نیز رایج بوده ولی استان اردبیل نیازمند نوسازی و جایگزین ماشین آلات فرسوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از پایین بودن تنوع ماشین آلات مورد نیاز این اداره کل خبر داد و گفت: تنوع ماشین آلات به بولدوزر، لودر، گریدر، برف خور و جرثقیل برای امدادرسانی و خودروهای سبک است که باید از طریق واردات تأمین شود که در حال حاضر ۳۰ درصد با کمبود ماشین آلات مواجه هستیم.

وثوقی با بیان اینکه کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی موجب می‌شود تا کارکنان این اداره کل بیش از ساعات موظف در خدمت هم استانی‌ها باشند، اظهار کرد: در چند روز گذشته همکاران بنده با ایثارگری جاده‌های استان را برای تردد باز کرده و در این مدت کمتر از چهار ساعت در شبانه روز استراحت داشته اند.

وی به بارش برف در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: استان اردبیل زودتر از موعد و سنوات گذشته ظاهر زمستانی به خود گرفت که البته قبلاً در نقشه‌های هواشناسی پیش بینی شده بود و اکیپ‌های راهداری از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه هفته گذشته در جاده‌ها آماده باش بودند تا به محض بارش برف بازگشایی و برف روبی محورهای مواصلاتی استان اردبیل را پاکسازی کنند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بارش برف روزهای اخیر ارتفاع برف در جنوب استان به ۴۰ سانتی متر رسیده بود که خوشبختانه با همکاری و تلاش اکیپ‌های راهداری محورهای اصلی در همان روز بازگشایی شده و شاهد مسدودی جاده اصلی نبودیم.

وی به اعزام تعداد ماشین آلات و نیروی انسانی به جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ اکیپ راهداری شامل ۴۲۰ نفر پرسنل عملیاتی، ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان اردبیل مستقر شده اند.

وثوقی از وجود ۱۹ پایگاه راهداری در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ادارات شهرستان‌ها نیز در قالب پایگاه‌های راهداری انجام وظیفه می‌کنند که درصدد افزایش تعداد پایگاه‌ها در استان هستیم.

 

انتهای پیام/آ