10:14 - 1399/09/12
کد خبر: 88154

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل خبر داد:

انعقاد بیش از 100 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل ضمن تاکید بر رفع موانع تولید و حمايت از حضور سرمايه گذاران در استان، از افزایش انعقاد قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش سبلان ما ، محمد اهلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 103 قرارداد واگذاری زمین با متقاضيان سرمايه گذاري در شهرك ها و نواحي صنعتي استان منعقد شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از افزایش قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی این میزان واگذاری ها را در حدود 35 هکتار زمین صنعتی برشمرد و افزود: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک های صنعتی تاکنون، بیش از 1350 قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که در این بین، شهرک صنعتی اردبیل(2) با بیش از 600 قرارداد، بیشترین سهم را در واگذاری ها به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزایش میل به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی را در راستاي حمايت ها و مشوق هاي جديدی دانست که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمايت از توليد انجام شده است.

اهلی با بیان اینکه از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان، واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، تخفیف 50 درصدی در حق بهره برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته های حمایتی به واحدهای تولیدی است، ابراز داشت: شرط استفاده از مشوق 50 درصدی در مناطق محروم، به پایان رساندن طرح صنعتی در زمان مقرر است که با توجه به بزرگی و نوع طرح، فرجه زمان مشخصی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود و در صورتی که طرف های قرارداد، واحد صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به کسب پایان کار ساختمان و پروانه بهره برداری شوند، اقساط باقیمانده واحد صنعتی تا سقف 50 درصد مشمول بخشودگی می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: شهرک های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی شکرآب، روح کندی، نیر و رضی مشمول این دستورالعمل است که امیدواریم این مشوقات باعث افزایش سرمایه گذاری در این مناطق محروم استان شود.

 

انتهای پیام/آ