12:35 - 1399/09/12
کد خبر: 88158

مسئول کمیته آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

آموزش 140 سر تیم پایش بیماری کرونا در اردبیل/ طرح شهید سلیمانی پیشگیری از بیماری را مردم محور می کند

مسئول کمیته آموزش و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به منظور غربالگری بیماری کرونا در بین احاد مردم اردبیل 140 سر تیم بسیج اموزش دیده اند.

نازیلا نژاد دادگر در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری سپاه حضرت عباس (ع) و با استفاده از ظرفیت های موجود برای جلوگیری از  شیوع بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور پایش بیماری کرونا را آغاز کرده است.

وی افزود: همچنان که در گذشته با همکاری بسیج و وزرات بهداشت در مورد برای ریشه کن کردن  فلج اطفال، همکاری این دو نهاد باعث از بین این بیماری منحوس شد، در رابطه با ویروس کرونا نیز مصمم هستیم که زمینه های پیشگیری را فراهم کنیم.

مسئول کمیته آموزش و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شهرستان اردبیل 140 سر تیم به منظور آموزش چگونگی پر کردن فرم های مربوط به پایش بیماری کرونا که بصورت محله محور خواهد بود آموزش دیده اند که این افراد به دیگر پایشگران آموزش های فراگرفته خود را اتقال خواهند داد.

وی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی در نظر دراریم پایش و پیشگیری بیماری کرونا را محله محور کرده و خود مردم در رعایت و شناسایی بیماران دقت نظر لازم را داشته باشند.

نژاد دادگر اذعان داشت: با توزیع کیت های تشخیص سریع کرونا پس از انجام پایش موارد مشکوک توسط کارشناس امر مورد آزمایش قرار گرفته و در منزل شخصی بیماری با تجویز داروهای لازم مورد مداوا و پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران اعضای خانواده و نزدیکان می شوند.

 

انتهای پبام/م