17:49 - 1399/09/13
کد خبر: 88179

در جلسه ستاد کرونا مطرح شد؛

استفاده ۸۰درصدی مردم استان اردبیل استفاده از ماسک/ صدا و سیما در امر اطلاع رسانی هشدارهای کرونایی و اقناع افکار عمومی تلاش کند

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۸۰درصد مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی را ضروری می دانند اما هنوز هم خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی نمی گیرند.

به گزارش سبلان ما ، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل عصر امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی و آموزش قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: بیش از ۸۰درصد مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی را ضروری می دانند اما هنوز هم خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی نمی گیرند.
 

وی به طرح شهید سلیمانی در کل استان اشاره کرد و گفت: صدا و سیما به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مسئول کمیته آموزش و پژوهش ستاد طرح شهید سلیمانی باید در امر اطلاع رسانی از ظرفیت همدیگر استفاده کنند.

بهنام جو با بیان اینکه جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از ظرفیت سامانه شاد آموزش و پرورش استفاده شود گفت: کمیته های آموزش و پژوهش و اطلاع رسانی با هماهنگی و وحدت رویه محتوای خود را جهت بهره مندی خانواده ها در اختیار کاربران سامانه شاد و کانال های مجازی آموزش و پرورش قرار دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل و دستگاه های خدماتی تعطیل نیستند و در حد امکان خدمات لازم برای شهروندان ارایه می شود اما برخی خدمات که ارایه آن ضرورت ندارد به هفته های بعد از تعطیلی موکول خواهد شد.

رییس ستاد کرونای استان از شهردار اردبیل خواست نیروهای خدماتی و نیز خدمت در محل شهرداری افزایش یابد تا در راهنمایی مردم و ایجاد فاصله اجتماعی مناسب اقدام کنند.

وی ادامه داد: این برنامه در صورت مراجعه حضوری حداقل برای شش ماه آینده برنامه ریزی، و در مواقع نارنجی و زرد نیز این محدودیت ها اعمال شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اقناع عمومی در برنامه ها هدف اصلی باشد، افزود: کمیته های مرتبط در تغییر رفتار مردم، فرهنگ سازی نحوه برخورد مسایل پیش روی کرونا ،اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و ایجاد آرامش بین مردم باید با ابتکار عمل کنند.

انتهای پیام/ج