07:24 - 1399/10/30
کد خبر: 89012

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

توزیع مسکن در کشور، عادلانه نیست/مسکن مهر، تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد بود

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تولید خوب در حوزه مسکن،متاسفانه شاهد توزیع نامتوازن و ناعادلانه آن در کشور هستیم.

صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعد از 40 سال هنوز مسکن محرومین و دهک های پایین جمعیت کشور هنوز سر و سامان نگرفته است.

وی با انتقاد از قوانین موجود کشور در حوزه مسکن گفت: در حوزه های تقنینی و اجرایی تاکنون نتوانستیم موضوع مسکن محرومین را نهادینه کنیم.

بدری با بیان اینکه تنها افراد مُتَموِل و اقشار متوسط جامعه صاحب مسکن هستند، گفت: این در حالی است که از لحاظ تولید مسکن با مشکل مواجه نیستیم و چه بسا تعداد مسکن موجود در کشور مطابق با نیازهای جمعیتی کشور هم بوده ولی توزیع آن عادلانه نبوده است.

وی گفت: در طول 40 سال گذشته متاسفانه قوانین ما هدایتگر فرصت برای تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به فصل 31 قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: طبق این فصل از قانون همه مردم ایران حق داشتن مسکن دارند ولی تاکنون توزیع مناسبی صورت نگرفته  چراکه قوانین موجود در حوزه مسکن بیشتر تقویت کننده سوداگری مسکن بوده  و اقدامات مناسبی در قوانین مالیاتی و ایجابی برای حمایت از تولید مسکن مستعفین صورت نگرفته است.

وی به مقایسه وضعیت مستأجرین در دهه 60 و 90 پرداخت و گفت: مستاجرین در دهه 60 تنها 14 درصد جامعه را تشکیل می دادند در حالی که این میزان در دهه 90 به بالای 30درصد رسیده است.

این نماینده مجلس به مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد در دولت نهم و دهم ایجاد شد و در دوره های قبل و بعد از دوره،سیاست های مسکن در کشور بیشتر تنظیم گری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در دولت پیش رو با فرصت سازی بتوان گام های موثری برای مسکن دار شدن اقشار کم درآمد جامعه برداشت.

 

انتهای پیام/ج