16:11 - 1399/10/30
کد خبر: 89022

به مناسبت سالروز سیاوش عیسی نژاد؛

حسرت آمیزترین تصویر دفاع مقدس/ سیاوش سبلان٬ ققنوس شد

رزمنده جوان ایستاده در میان شهیدان، فرمانده گردان فجر، سیاوش عیسی نژاد است که مدتی بعد از این واقعه، شهید شد.

به گزارش سبلان ما ، رزمنده جوان ایستاده در میان همه شهیدان، فرزند آتشگاه سرعین و فرمانده گردان فجر، سیاوش عیسی نژاد است که مدتی بعد از این واقعه، حسرتش ثمر داد و شهید شد.

 

 مروری کوتاه به لحظه شهادت سیاوش از زبان هم رزم او

سیاوش فرمانده گردان فجر از لشکر امام علی(ع) بود اما با حفظ سمت، مسئولیت محور عملیاتی  نیز به او واگذار شده بود. سیاوش به سرعت نیروهایش را برای احداث  خاکریز آماده کرد در ایجاد خاکریز، گردان فجر و نصر با هم همکاری داشتند. آتش شدید  دشمن از یک سو و گرمای سوزان خوزستان از سویی دیگر منطقه را به جهنمی سوزان تبدیل کرده بود.

برای رانندگان سخت بود که بتوانند، پشت فرمان لودر دوام بیاورند، با این وجود آنها هر یک ساعت، جایشان را با هم عوض می‌کردند. در اولین روز، کارها با موفقیت پیش می‌رفت و سیاوش، مقتدرانه این عملیات  را رهبری می‌کرد. روز بعد، آتش دشمن سنگین‌تر شد و هر لحظه بر تعداد شهدا افزوده می‌شد. اما کار ادامه داشت و با موفقیت پیش می‌رفت.

رانندگان لودرها یک به یک شهید می‌شدند و با شهادت این عزیزان آشوب در دل رزمندگان می‌افتاد.

آخرین راننده که رزمنده‌ای از مشکین شهر  بود فریاد کشید «برادر! بیا مجروح شدم». سیاوش هراسان به سوی لودر دوید و بی پروا و به چالاکی پشت فرمان جای گرفت.

باران گلوله های خمپاره  بود که یکریز در اطراف منطقه  فرود می‌آمد و در طنین صدای الله اکبر بچه‌ها گم می‌شد.

بچه ها با دیدن شجاعت فرماندهشان، روحیه خود را بازیافته بودند و سیاوش در آن هنگامه شور وغوغا با اراده ای آهنین کار می‌کرد. فاصله  چندانی باقی مانده نمانده بود تا خاکریزها از دو نقطه  به همدیگر  بپیوندند. به ناگاه خمپاره‌ای در کنار  لودر منفجر و سیاوش زخمی شد. اما او هم چنان  سرگرم تلاش جانانه خود بود. در حالی که خون از پیشانی‌اش جاری بود به التماس ما توجهی نمی‌کرد و به کار خویش ادامه می‌داد تا اینکه خدایش بر شکوه جانبازی‌اش آفرینش گفت و به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

سیاوش در اولین روز از بهار 1346در روستای آتشگاه از توابع شهرستان سرعین استان اردبیل  دیده به جهان گشود و در زمستان  1365 (30 دی ماه )در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به قلب  و سرش به آرزوی دیرینه خود رسید و به عهدی که با خدای خود بسته بود عمل نمود  و به خیل شهدای اسلام پیوست.

فرازی از وصیتنامه شهید عیسی نژاد؛ اگر شهيد شدم روي قبر من ننويسيد ناکام، چون بهترين و شيرين‌ترين کام براي فرد مسلمان شهادت در راه خداست.

 

 

آرامگاه مطهر این شهید والا مقام در روستای آتشگاه سرعین قرار دارد.

انتهای پیام/آ