16:03 - 1399/11/04
کد خبر: 89076

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

احداث کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در اردبیل/یک هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از احداث کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای احداث این کارخانه ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش سبلان ما، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه با مدیرعامل شرکت ایران خودرو، اظهار داشت: کارخانه تولید قطعات ایران خودرو در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی احداث می‌شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل عظیم استان اردبیل به‌ویژه از نظر نیروی انسانی، با رایزنی‌های انجام شده، سرمایه‌گذار توانمندی انتخاب و مقدمات این کار فراهم شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه با هدف ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان استان، تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد.

مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز اظهار داشت: به دنبال سیاست کلی که در حوزه گروه صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضرورت تولید تمام قطعات خودرو در داخل کشور وجود دارد، ساخت داخلی قطعاتی که از خارج از کشور تامین می‌شود، در دستور کار قرار دارد.

 وی افزود: مقرر شده سرمایه‌گذار پروژه، تعدادی از قطعاتی که در خارج از کشور تامین می‌شود را انتخاب کرده و بحث سرمایه‌گذاری و سپس تولید آن در اردبیل را آغاز کنند.

مدیر عامل ایران خودرو نیز اظهار داشت: ما از راه‌اندازی این کارخانه در اردبیل استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم از جمله خرید تضمینی قطعات و تامین منابع مالی را انجام خواهیم داد.

همچنین صمدی، سرمایه‌گذار این‌ پروژه نیز در این جلسه گفت: با حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان این پروژه را استارت خواهیم زد و تلاش می‌کنیم اشتغال مستقیم یک هزار نفر را فراهم نماییم.

انتهای پیام/آ