16:12 - 1399/11/04
کد خبر: 89078

در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس اباد مطرح شد؛

لزوم بهره برداری از منابع مالی کشت و صنعت مغان در ایجاد زیرساخت‌های پارس آباد

استاندار اردبیل به پیشرفت زیرساخت‌های منطقه مغان تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش بودجه عمرانی استان شاهد پیشرفت روزافزون زیر ساخت های شهرستان پارس آباد خواهیم بود.

به گزارش سبلان ما ،جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان پارس آباد مغان با حضور استاندار اردبیل، معاون امنیتی و اجتماعی استاندار، نماینده مردم شمال استان در مجلس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولین شهرستانی در دفتر امام جمعه پارس آباد برگزار شد.

بودجه عمرانی استان اردبیل ۳۰۰ درصد افزایش داشته است

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این جلسه با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی سطح استان اظهار داشت: در خصوص بودجه سالانه استان اردبیل اگر بودجه سالانه کشور در بحث عمرانی ۱۵ درصد افزایش داشته است در همان حیث بودجه عمرانی استان اردبیل نیز ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر پیشرفت زیرساخت‌های منطقه مغان افزود: با افزایش بودجه در بحث عمرانی استان به جاده های مواصلاتی شمال استان ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه اعتبار ملی اختصاص یافته است و شاهد پیشرفت روزافزون زیر ساخت های شهرستان پارس آباد خواهیم بود.

باید از منابع مالی شرکت‌های کشت و صنعت منطقه مغان به ایجاد زیرساخت‌ها استفاده شود

حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز در ادامه بیکاری را یکی مشکلات اصلی منطقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه منطقه بیکاری جوانان در سطح شهرها است و این بیکاری جوانان باعث بروز معضلاتی ازجمله طلاق و اعتیاد در شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری منطقه توجه جدی شود تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود شرکت‌های بزرگ ازجمله کشت و صنعت مغان و پارس از مهم ترین ظرفیت های منطقه است باید با برنامه‌ریزی جدی برای آن‌ها ضمن تحقق شعار جهش تولید به اشتغال جوانان نیز کمک کنیم.

باقری بنابی با اشاره به اینکه باید از منابع مالی کشت و صنعت های مغان و پارس به خود شهرستان استفاده شود بیان کرد: کمبود آب شرب در سطح روستاهای شهرستان پارس آباد مغان نیز مشکل اساسی است که باید بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب برای حل این مشکلات تلاش شود و نباید دیگر شاهد چنین مشکلاتی باشیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تاکید بر اینکه باید به وضعیت محلات شهرستان به ویژه مسکن مهر توجه جدی شود اظهار کرد: باید به وضعیت مسکن مهر پارس آباد رسیدگی شود و همچنین کمبود آرد در شهرستان پارس آباد که منبع کشت گندم کشور محسوب میشود قابل گذشت نیست.

همچنین در پایان این جلسه مسئولین مربوطه شهرستان به کمبودهای زیرساختی فرهنگی شهرستان اشاره کرده و خواستار تلاش برای حل این مشکلات و تقویت زیر ساخت‌های این منطقه به طور مهندسی فرهنگی شدند.

 

گزارش: پویا حاجی وند

 

 

انتهای پیام/ج