18:13 - 1399/11/04
کد خبر: 89081

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل:

مطالبه گری اصولی در جامعه نهادینه شود/مقابله با آسیب های مجازی نیازمند ارتقای سواد رسانه ای است

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه تنها راه مقابله با آسیب های فضای مجازی ارتقای سواد رسانه ای در جامعه است، گفت: دانشجویان و طلاب بسیجی در این خصوص به مطالبه گری بپردازند.

حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان ما ،به لزوم مطالبه گری در حوزه فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: دانشجویان و طلاب بسیجی باید با روحیه انقلابی در حوزه اینترنت ملی ورود پیدا کرده و مطالبه گری کنند.

وی خواستار ترویج روحیه مطالبه گری بین دانشجویان و طلاب شد و افزود: متولیان مطالبه گری در جامعه می توانند با برگزاری کارگاه های توانمندسازی در دانشگاه ها و حوزه های علمی، شرایط مطالبه گری بهینه و پرثمر را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام سید سیاح از خانواده های شهدا به عنوان الگو و نمونه مطالبه گری در جامعه نام برد و گفت: امروز وظیفه انقلابیون مطالبه گری در حوزه هایی چون مذاکرات مجدد، سند2030 و FATF  است.

وی در ادامه سخنان خود به لزوم ارتقای سواد رسانه ای در جامعه پرداخت و اذعان داشت: امروز در فضای مجازی که انباشته از انواع اطلاعات است و آسیب های آن در جامعه بیداد می کند، باید سواد رسانه ای  در جامعه نهادینه شود.

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در ادامه سخنان خود به سلبریتی ها و شاخ های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این افراد دانسته و نادانسته به دنبال دین گریزی و اشاعه بی حیایی در جامعه هستتند، لازم است با برنامه ریزی دقیق و منسجم این افراد نسبت به عواقب کار های ناشایست خود متذکر شده و به آغوش جامعه سالم بازگردانده شوند.

وی به صاحبان اکانتهای میلیونی نیز اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی کنونی این افراد که به جای ترویج انسانیت به دنبال ترویج بی حیایی و بی عفتی هستند لازم است دانشجویان و طلاب با تجهیز به سواد رسانه ای و توانمندسازی در این حوزه پا به میدان گذاشته  و با مطالبه گری اصولی، ضمن روشنگری این افراد، مانع بی حیایی و بی عفتی در فضای حقیقی شوند.

حجت الاسلام سید سیاح اسیب های اجتماعی کنونی در جامعه را نشات گرفته از عدم شناخت و سواد رسانه ای در جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: مطالبه گری در این حوزه از جمله وظایف جوانان، دانشجویان و طلاب مومن و متعهد انقلابی از مسئولان است.

وی از مسئولان ذیربط به خصوص فرهنگی کشور خواست تا با ارج نهادن به مطالبات فرهیختگان جامعه با پلیدی ها جنگیده و ریشه فعالیت های ضد ارزشی در جامعه را بخشکانند.

 

انتهای پیام/ج