21:49 - 1399/11/04
کد خبر: 89085

تحقق وعده ای دیگر از قوه قضاییه/سبلان پارچه اردبیل به صاحب اصلی‌اش بازگردانده می‌شود‌

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:با توجه به اهمیت بسیار مهم این کارخانه در استان و منطقه و پیرو سفر رئیس قوه قضاییه به استان و پیگیری مصوبات از سوی دادگستری استان کارخانه سبلان پارچه فردا به صاحب اصلی‌ش بازگردانده می‌شود.

به گزارش سبلان ما ،ناصر عتباتی شامگاه روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار مهم این کارخانه در استان و منطقه و پیرو سفر رئیس قوه قضاییه به استان و پیگیری مصوبات از سوی دادگستری استان کارخانه سبلان پارچه فردا به صاحب اصلی‌ش بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف کارخانه سبلان پارچه اردبیل یک مطالبه عمومی در استان اردبیل است، افزود: سبلان پارچه از ظرفیت عظیم اشتغال و توسعه برخوردار است که  امیدواریم  با  رفع مسائل و مشکلات این کارخانه بزودی شاهد رونق اشتغال و رفع بیکاری در استان باشیم.

 از سال ۸۹ به بعد که این کارخانه با مشکلات جدی مدیریتی مواجه شده و به تعطیلی کشانده شده بود.

آیت الله رئیسی در سفر خود به استان اردبیل به‌صورت سرزده از بخش‌های مختلف کارخانه بزرگ نساجی اردبیل بازدید کرده و در جریان مشکلات صاحب کارخانه و کارگران قرار گرفته بود.

حدود ۲ ماه بعد از سفر رئیسی به اردییل، عتباتی رییس دادگستری استان اردبیل اعلام کرد: با دستور ویژه‌ای که ریاست قوه قضاییه در خصوص تسریع و تدقیق در پرونده اعمال ماده ۴۷۷ راجع به ورشکستگی این کارخانه صادر کرده بود، دیوان عالی موضوع را رسیدگی و هم اکنون با حکم دیوان کارخانه به مالک اصلی باز می‌گردد و بانک نیز مشارکت خواهد داشت.

با ورود دستگاه قضا به پرونده‌های کارخانجات راکد و نیمه فعال در استان اردبیل، در سال‌های اخیر شاهد فعالیت مجدد و رفع مشکلات بسیاری از این مراکز تولیدی هستیم که در این بین لغو واگذاری کشت و صنعت مغان و رفع مشکل کارخانه نساجی اردبیل جزو مسائلی بود که باعث امیدآفرینی در میان مردم استان اردبیل شد.

 

انتهای پیام/آ