23:28 - 1399/11/06
کد خبر: 89117

دل‌هایی که با طرح حاج قاسم گرم شد؛

غربالگری۱۳۰۰ نفر در طرح شهید سلیمانی/ ۱۰۰ بسته معیشتی در جعفر آباد توزیع شد

فرمانده حوزه بسیج شهید دستغیب جعفرآبادمغان از غربال‌گری۱۳۰۰نفر از جمعیت جعفرآبادمغان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: بسیجیان تا ریشه‌کن شدن کرونا مدافعان سلامت هستند.

به گزارش سبلان ما ، سرهنگ پاسدار محمد بیگ زاده در جلسه پدافند اجرایی طرح غربالگری جعفرآبادمغان اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت بیماری کووید -۱۹ با مشارکت دستگاه‌های دولتی، سپاه  در جعفرآبادمغان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: از زمان  اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا به امروز ۱۳۰۰ نفر از جمعیت به صورت محله‌محور و خانه به خانه غربالگری شده‌اند که از این تعداد۳۰۴۰ نفر افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده بودند.

 

فرمانده حوزه شهید دستغیب جعفرآبادمغان گفت: هدف این طرح شناسایی، غربالگری و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا است تا به نوعی بتوانیم با درمان خانگی و رعایت قرنطینه جهت قطع انتقال زنجیره این بیماری؛ در کاهش ورود به بیمارستان باشیم.

 

بیگ زاده با اشاره به این‌که تاکنون تعداد اندکی مورد  کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تذکر اقناعی و ارشادی داده شده است، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۸ تیم نظارتی از بسیجیان  سازماندهی شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲۰ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های ۲ نفره  در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه حوزه دستغیب جعفرآبادمغان با ذکر اینکه ۱۵ تیم حمایتی از بسیجیان به منظور حمایت از بیماران کرونایی در محلات خدمات‌رسانی می‌کنند تا به بهانه انجام امورات و تأمین مایحتاج زندگی قرنطینه خانگی را نقض کنند، تصریح کرد: از طرفی این تیم‌های حمایتی تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ بسته معیشتی تحویل بیماران کرونایی نیازمند داده‌اند.

 

بیگ زاده تاکید کرد: بیماری کرونا فقیر نمی‌شناسد و بیماری که از نظر درآمد و معیشت مشکلاتی دارد باید به این قشر بیش از پیش توجه داشته باشیم

 

 

رئیس بهداشتی شبکه بهداشت و درمان جعفرآبادمغان نیز در این جلسه از گسترش ایستگاه‌های سیار تست کرونا در جعفرآبادمغان خبر داد، گفت: بیماران کرونایی با کیت تشخیصی سریع  شناسایی شده اند.

 

خانم کارگر با اشاره به این‌که نتایج اعمال محدودیت‌های کرونایی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جعفرآباد را در تغییر وضعیت شاهد بودیم، اظهار کرد: از 1آذرماه تاکنون از آمار بیماران کرونایی در حال بستری در بیمارستان  کاهش یافته است و به عبارتی آمار بستری روزانه بیماران کرونایی از 10 نفر به حدود 2,3 نفر روند کاهشی را دنبال می‌کند.

 

وی افزود: خوشبختانه آمار ترخیص بیماران کرونایی در کاهش چشمگیری داشته  تاکنون فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا در جعفرآبادمغان همچون قبل این تاریخ نبود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان جعفرآبادمغان با ذکر اینکه مقایسه آمار جان‌باختگان کرونایی  کاهش یافته است، گفت: در مرحله نخست تحویل کیت‌های تشخیصی سریع کرونا؛ ۵۰۰ کیت تشخیصی به جعفرآبادمغان تحویل شد

 

کارگر تاکید کرد: تیم های سیار تست کرونایی دایر شده تا بیشتر از قبل بتوانیم افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی و مرحله قرنطینه را جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری اعمال کنیم؛ این در حالی است که از مجموع نمونه‌گیری از ۴۰۰ شهروند در سطح شهر بیش از ۲۱۸کرونایی را شناسایی کردیم که به عبارتی ۳۰ درصد از افراد  به کرونا مبتلا بودند.

 

وی ابراز داشت: هر اندازه که غربالگری جمعیت شهری و روستایی سرعت گیرد همان اندازه می‌توانیم افراد مبتلا را از جمعیت جدا و از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان جعفرآبادمغان خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج و هلال‌احمر در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همکاری بسیار خوبی با شبکه بهداشت و درمان دارند که لازم می‌دانیم از حوزه شهید دستغیب، بخشدار، هلال‌احمر و تمامی نهادها دخیل در اجرای این طرح قدردانی کنم.

انتهای پیام/م