19:58 - 1399/12/06
کد خبر: 89546

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل خبرداد:

راه اندازی اولین دستگاه اکمو در استان اردبیل/دستگاه رادیولوژی پرتابل در استان اردبیل نصب می شود

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل از راه اندازی راه اندازی اولین دستگاه اکمو در استان اردبیل خبرداد و گفت: این دستگاه برای احیای قلبی و تنفسی فرد بیماری که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند بکار می رود.

دکتر اسماعیل فرزانه رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از راه اندازی اولین دستگاه اکمو استان در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خبرداد و گفت: همزمان با شب میلاد امام علی(ع) اولین دستگاه اکمو با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل نصب و راه اندازی شد.

فرزانه گفت: دستگاه اکمو ( اکسیژناسیون غشایی برون پیکری) وسیله ای است که برای حمایت قلبی و تنفسی خارج از بدن با هدف احیای قلبی تنفسی فرد بیماری که سیستم گردش خون و تنفس وی نمی تواند اکسیژن کافی برای ادامه حیات را فراهم کند بکار می رود.

 وی افزود: در طول مدت استفاده از دستگاه، ارگان آسیب دیده فرصت پیدا کرده و عملکرد طبیعی خود را بازیافته و یا مورد پیوند قرار می گیرد.  

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به  ارزش ریالی این دستگاه  اشاره کرد و گفت:هزینه این دستگاه ۲۵ میلیارد ریال است که قبل از تحویل دستگاه، بیمارستان  امام خمینی(ره)از طریق نماینده بهداشت جهانی آن را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده است.

وی به سایر اقدامات تجهیزاتی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک دستگاه رادیولوژی پرتابل جهت بالا بردن سطح خدمات رسانی به همشهریان عزیز در این بیمارستان نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ج