08:52 - 1399/12/07
کد خبر: 89548

در نشست قرارگاه کرونای استان اردبیل مطرح شد:

غربالگری ۹۷/۸ درصد جمعیت استان اردبیل در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی / طرح غربالگری کرونا در ورودی شهرستان ها اجرا می شود

استاندار اردبیل در بیست و یکمین نشست قرارگاه کرونای استانی به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۷/۸ درصد جمعیت استان اردبیل در این طرح غربالگری کرونا شدند.

به گزارش سبلان ما ، بیست و یکمین نشست قرارگاه کرونای استانی و  ۹۷/۸ درصد جمعیت کل استان شب گذشته با حضور مهندس بهنامجو استاندار اردبیل، سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، دکتر ندایی معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل، جمعی از مسئولین استانی و اعضای قرارگاه در محل سپاه استان و با شرکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران، فرماندهان سپاه و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها برگزار شد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان گفت: با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان، از ابتدای شروع این طرح تعداد ۱۲۴۴۸۶۰ نفر غربالگری شده که ۹۷/۸ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. از این تعداد ۸۲۷۳ نفر مشکوک بودند. همچنین تعداد ۲۰۷۰۷ مورد بسته های معیشتی و کمک های مومنانه و تعداد ۴۵۵۹۸۶ بسته بهداشتی توزیع گردیده است. در طول این مدت ۱۳۱۳۹۶ مورد از اماکن عمومی نظارت شده و تعداد ۱۶۶۸۳۰ مورد از بیماران پیگیری و مشاوره تلفنی قرار گرفته اند.  

دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن توصیه جدی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی در روزهای منتهی به پایان سال گفت: با توجه به احتمال مسافرت به شهرهای استان، باید در ورودی های شهر، غربالگری انجام شده و مسافرین مشکوک، شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

وی با اشاره به لزوم افزایش نظارت ها و رعایت دستورالعمل ها در مراکز خرید و بازار افزود: حفظ وضعیت موجود و کنترل شدید مناطق و شهرهای پرخطر، تقویت آموزش و نظارت، رهیابی کانونها و کنترل روستاها و مسافرین ورودی از نکات مهم و ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این جلسه تعدادی از اعضای قرارگاه و مسئولین شهرستانها، گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده را ارائه دادند.

 

انتهای پیام/ج