08:25 - 1400/01/31
کد خبر: 90191

یادداشت؛

عزت ملی در گرو، حضور حداکثری مردم در انتخابات

در آستانه برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دهه پنجم انقلاب و بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، توسط مقام معظم رهبری، قرار داریم و با توجه به شرایط حاکم بر کشور انتخابات این دوره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به گزارش سبلان ما ، در آستانه برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دهه پنجم انقلاب و بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، توسط مقام معظم رهبری، قرار داریم و با توجه به شرایط حاکم بر کشور انتخابات این دوره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، لذا با عنایت به این شرایط ، انتخابات آتی کشور، مهمترین کارسیاسی کشور در سال جدیدمی باشد. انتخاباتی که در یک روز صورت می گیرد ولی اثرات مثبت و منفی آن، علاوه برچهار سال عمردولت ، سالها بعد از آن هم، ادامه پیدا می کند که لازم است مردم با حساسیت ویژه ای به آن نگاه کنند .

انتخابات در انقلاب اسلامی از دو جنبه،حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد یا افراد اصلح  قابل بررسی می باشد که در این یادداشت ازاین دوجنبه، انتخابات را مورد بررسی اجمالی قرار می دهیم.

حضور حداکثری؛بررسی انتخابات در طول عمربا برکت انقلاب اسلامی نشان می دهد که انتخابات در ایران از حیث میزان مشارکت مردم در آن، یکی از انتخابات پرشور در سطح دنیاست. همچنین نقشی هم که مردم با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت خود دارند نقشی واقعی است، نه فرمایشی. لذا در نظام مردم سالاری دینی، مردم با درک اینکه این حضورشان چه تاثیرات مثبتی می تواند در آینده کشورشان داشته باشد در انتخابات شرکت می کنند و شرکت در آن را علی رغم تمام توطئه های دشمنان انقلاب وظیفه ملی و شرعی خود می دانند.

 در این انتخابات هم، دشمنان انقلاب مثل سایر انتخابات گذشته با استفاده از کمپانی های خبری خود، فضای مجازی و تهدید و تحریم سعی در القای فضای یاس و ناامیدی  از آینده نظام و تحریف واقعیت ها و پیشرفت های نظام را در بین مردم با هدف پایین آوردن میزان مشارکت مردم، دارند لذا تک تک کسانی که به آینده نظام و حتی کشورمان علاقه دارند اعم از روشنفکران ،دلسوزان نظام، کسانی که تریبون یا رسانه ای یا قلمی در دست یا اختیار دارند و آحاد ملت و حتی کسانی که اقتدار و امنیت ایران برایشان مهم هست باید در مقابل این دشمنی‌ها به پا خیزند و با بیان  پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف سیاسی امنیتی و.. بدست آوردیم روحیه نشاط و امید به آینده کشور را در دلهای مردم زنده کنند و بار یگر اهمیت و اثرات این حضور حداکثری را از لحاظ  ایجاد همبستگی ملی، دفع فتنه های دشمنان، دور کردن سایه جنگ و تهدید از کشور، ایجاد عزت و غرور ملی، نشان دادن مقبولیت و مشروعیت نظام به دنیا و ایجاد امید دوباره در دلهای دوستداران انقلاب در سرتاسر دنیا و یاس و ناامیدی در دلهای دشمنان با نهضت روشنگری بیان کنند.

به هرحال آنچه مهم هست. حضور با صلابت و حداکثری ملت می تواند تمام نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند و هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد قدرت نظام در سطح بین الملل هم بیشتر می شود و انشاالله هر رایی که به صندوق های رای خواهیم انداخت. همچون تیری زهر آلود بر پیکره خبیث و نحیف دشمنان فرود خواهد آمد.

انتخاب اصلح؛ بعداز حضور حداکثری در انتخابات آنچه اهمیت پیدا می کند انتخاب فرد اصلح از بین کاندیداها می باشد؛ لذا یکی از شاخص های انتخابات در تراز نظام اسلامی، انتخاب شایستگان و اصلحان بر مسند قدرت از جانب مردم می باشد و این مسئله، رمز تعالی و ارتقای نظام اسلامی مان می باشد؛ لذا برای شناخت و تشخیص گزینه اصلح نباید بر اساس معیارهای ناصواب و یا عدم شناخت و تحقیق و تنها بر ظواهرو احساسات عمل کرد.

 مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: بگردید ،بین خودتان و خدا ، حجت پیدا کنید. یعنی اینکه اگر خدای متعال پرسید ، شما به چه دلیل به این فرد رای دادید ؟ بتوانید بگویید به این دلیل.

راه اصلی و اولین گام در انتخاب فرد  اصلح این است که خود فرد به تحقیق و تفحص به یقین برسد، دراین مسیر به سه نکته باید توجه شود: 1-معیار و ملاک های انتخاب اصلح را پیش روی خود داشته باشد 2- ازکاندیداها شناختی حداقلی داشته باشد 3-کارنامه افراد رابرمعیارها و ملاک ها ارجاع داده و به آنها نمره دهد.

دومین گام این است که فرد خود به تنهایی توان انتخاب را ندارد در اینجا با رجوع به افراد امین و کارشناسان و با مشورت گیری از آنها به فرد اصلح برسد که مقام معظم رهبری در این خصوص نیز می فرایندکه: اگر می توانید تشخیص بدهید، اگر نمی شناسید از دیگری که می تواند امین باشد بپرسید. لذا باید سعی کنیم از این حق رای خود که از دستاوردهای نظام به برکت خون شهدا می باشد به بهترین نحو استفاده کنیم و دولتی را انشاالله تشکیل دهیم که کارآمد و انقلابی باشد،شجاع و عزتمند باشد و بتواند از منافع ملت در سطح بین المللی دفاع عزتمندانه ای داشته باشد ، دولتی جهادی، پرکار، پرنشاط، تحول آفرین، شایسته سالار، مردم سالار،خدمتگزار ،قانونگرا و فساد ستیز باشد و با عملکرد خود  امیدبه آینده نظام را در دلهای تمام دوستداران انقلاب ایجاد کند و دشمنان انقلاب را ناامید گرداند.

 

 

انشاالله و ینصرک الله نصرا عزیزا

الله بخش نجفی

 

انتهای پیام/آ