15:45 - 1400/05/10
کد خبر: 91519

در دیدار سبزپوشان حریم ولایت با خانواده منصوری مطرح شد؛

سلوک منصوری در تعالی مکتب تشیع بود+عکس

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل گفت: سبک مداحی و اشعاری که منصوری برای مداحی در مجالس مختلف انتخاب می کرد در راستای اعتلای مکتب تشیع بود.

به گزارش سبلان ما ،جمعی از سبزپوشان حریم ولایت به همراه حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، پیله ور مسئول بسیج مداحان استان اردبیل، ملااحمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل و جمعی از معاونین صدا و سیما و همچنین مداحان پیشکسوت اردبیلی ظهر امروز همزمان با دومین سال ارتحال محدباقر منصوری مداح جوان ، متعهد و انقلابی اردبیل ، با حضور در منزل نورالذاکرین، ساد و خاطره این مداح پرآوازه اردبیلی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید سیاح در این مراسم به بیان ویژگی های اخلاقی و سیره عملی محمدباقر منصوری پرداخت و گفت:  ولایتمداری بارزترین خصوصیات مرحوم منصوری بود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بازخوانی خاطراتی از مداحی های به یادماندنی منصوری در سپاه حضرت عباس(ع) گفت: سبک مداحی و اشعاری که منصوری برای مداحی در مجالس مختلف انتخاب می کرد در راستای اعتلای مکتب تشیع بود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل با بیا اینکه منصوری در انتخاب اشعار دقت زیادی داشت، گفت: شاهکار به یادماندهی منصوری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خلق و جاودانه شد.

وی با بیان اینکه مداحی های منصوری بی ریا بود، گفت: خلوص نیت منصوری در مجالس دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) توشه ای برای آخرت وی بود چراکه منصوری در مدت زمان عمر کوتاهش ضمن ترویج معارف تشیع هرچه در توان داشت در راستای اعتلای مکتب شیعه در جهان انجام داد.

حجت الاسلام سید سیاح به تشییع باشکوه پیکر مطهر خادم اباعداله الحسین اشاره کرد و گفت: با اینکه اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام نشد و روز تشییع هم تعطیل بود، ولی مردم بصورت خودجوش تشییع باشکوه و تاریخی را در اردبیل رقم زندن و این به خاطر انس مرجوم منصوری با ائمه معصومین(ع) به ویژه خدمت به عزاداران حسینی بود.

وی تصریح کرد؛ منصوری از جمله مداحان بی ریا و بی ادعایی بود که در مدت کوتاه عمر خود توانست رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم هردو را با هم کسب کند و این افتحاری است که هر مداحی توان رسدن به آن را ندارد.

منصوری، مدافع مکتب تشیع در جنگ نرم  است

ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این مراسم به محدودیت های کرونایی و عدم برگزاری مراسمات با انبوه جمعیت اشاره کرد و گفت: با این حال قلوب عاشقان اباعبداله الحسین (ع) در پاسداشت خادمان درگاه حسینی، کرونا و امثال آن را نشناخته و برنامه هایی در محافل خصوصی و عمومی  با رعایت پرتکل های بهداشتی در فضای مجازی و حقیقی برگذار کردند.

 مدیرکل صدا و سیمای اردبیل از مرحوم منصوری به عنوان مدافع  مکتب تشیع در جنگ نرم دشمنان نام برد و گفت: منصوری بزرگمردی بود که در حراست از مکتب عظیم تشیع  هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت.

قرائت قرآن کریم و مداحی بهروز سرباز از پیشکسوتان عرصه مداحی استان اردبیل از جمله برنامه این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج