13:07 - 1400/07/05
کد خبر: 92322

همزمان با اربعین حسینی منتشر شد؛

موشن گرافیک شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا + فیلم

شهید هاشم دهقانی‌نیا نخستین شهید مدافع حرم اردبیل است که بعداز پیاده‌روی اربعین و زیارت شهدای کربلا, دفاع از حرم را به پسران دو قلوی شش ماهه‌اش ترجیح داده و مجوز شهادتش را در راه دفاع از حرم آل الله از امام حسین(ع)گرفت.

به گزارش سبلان ما ، موشن گرافیک شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا همزمان با اربعین حسینی توسط بسیج دانشجویی استان اردبیل تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

شهید هاشم دهقانی‌نیا نخستین شهید مدافع حرم اردبیل که بعداز پیاده‌روی اربعین و زیارت شهدای کربلا, عشق زینب (س) را به پسران دو قلوی شش ماهه‌اش ترجیح داده و مجوز شهادتش را در راه دفاع از حرم آل الله از امام حسین(ع)گرفت.
زندگی نامه شهید بزرگوار
شهید مدافع حرم دهقانی نیا اهل روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل بوده و و اسفندماه سال گذشته برای دفاع از حریم امامت و ولایت به جبهه مقاومت اعزام شده بود.
این شهید والامقام از تکاوران تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و از رزمی کاران زبده استان بود شهید والامقام هاشم دهقانی‌نیا نخستین شهید مدافع حرم اردبیل در سال 1367 به دنیا آمد او دهمین فرزند خانواده بود و از کودکی عشق اهل بیت (ع) را در دل می‌پروراند. هنوز هم نوای رجزخوانی او در سوگ مولایش امام حسین (ع)، خانم زینب (س) و حضرت رقیه (ع) در حسینیه‌ها و مسجد امام صادق (ع) در کوچه پس کوچه‌های شهر شنیده می‌شود,

نحوه شهاد ت شهید بزرگوار

هاشم دهقانی در عملیاتی در اردیبهشت ۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل شد. او اولین شهید مدافع حرم استان اردبیل شد.
پیکر پاک این شهید در میان استقبال گسترده مردم وارد اردبیل شد و ظهر ۳۱ اردیبهشت ۹۵ پس از برگزاری نماز جمعه پیکر پاک و مطهر هاشم دهقانی نیا بر دوش همرزمان و شهروندان تشییع و در قبرستان غریبان اردبیل به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ج