سرویس: بین الملل
کد خبر: 1022
|
11:52 - 1391/08/13
نسخه چاپی

امام خمینی(ره) مردی بزرگ بود و فکر و اندیشه اش همچنان باقی خواهد ماند

امام خمینی(ره) مردی بزرگ بود و فکر و اندیشه اش همچنان باقی خواهد ماند
الجزیره – ˈحمادی جبالیˈ نخست وزیر تونس با حضور در غرفه کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس ، گفت ایران دارای تمدنی عظیم و امام خمینی (ره) مردی بزرگ بود و فکر و اندیشه اش همچنان خواهد ماند.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا به نقل از گزارش روز شنبه رایزنی فرهنگی ایران ، نخست وزیر تونس هنگام بازدید از غرفه کتاب ایران در این کشور اظهار داشت: ورود به غرفه ایران ورود به حوزه تمدنی بزرگ است و ایران تمدنی به عظمت تاریخ دارد.

نخست وزیر تونس در مراسم افتتاح این نمایشگاه نیز با اشاره به حذف سانسور در نمایشگاه کتاب اعلام کرد تلاش می کنیم که هر ذائقه ای کتاب خود را در این نمایشگاه بیابد.

نخست وزیر تونس هنگام بازدید از غرفه کتاب ایران در پاسخ به توضیحات رایزن فرهنگی کشورمان گفت:با همکاری وزارت آموزش عالی تونس در اسفند ماه اقدام به برگزاری همایش بین المللی ˈابو القاسم فردوسی و الشابی با شعار حب الوطن من الایمانˈ خواهیم کرد اظهار داشت: این کار، اقدامی ارزشمند در احیای ادبیات متعهد است.

ˈ صادق رمضانی گل افزانیˈ رایزنی فرهنگی کشورمان نیز ضمن ارائه توضیحاتی از حوزه کتاب ایران و فعالیت های نشر در جمهور اسلامی یک نسخه از شاهنامه فردوسی به نخست وزیر تونس اهداء کرد .

اولین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس پس از بیداری اسلامی در این کشور از روز جمعه با حضور نخست وزیر ، جمعی وزاء و مسوولان فرهنگی این کشور افتتاح شد.

غرفه کتاب ایران در این نمایشگاه با مشارکت انتشارات بین المللی الهدی برپا شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد