سرویس: ایران
کد خبر: 1025
|
12:08 - 1391/08/13
نسخه چاپی

فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی ساماندهی می شود

فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی ساماندهی می شود
تهران- معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی در فضای مجازی ساماندهی می شوند.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، ˈمحمدجعفر محمدی زادهˈ عصر جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: برای تعدادی از پایگاه اطلاع رسانی که در چارچوب مشخص فعالیت می کنند پروانه فعالیت صادر می شود تا بتوانند فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کنند.

وی گفت: در حال حاضر 200 پایگاه اطلاع رسانی فعال در کشور وجود دارد که روزانه خبر تولید یا بازتولید می کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، ساماندهی فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم سایت هایی را که به عنوان سایت رسمی شناخته می شوند به طور صحیح ساماندهی شوند.

محمدی زاده از بروز رسانی وضعیت اخذ صدور مجوز به نشریات تخصصی خبر داد و گفت:در حال حاضر مجوز متقاضیان 29 استان به طور کامل صادر و به آنها ارایه شده است.

وی اضافه کرد: به درخواست صدور مجوز سایر نشریات عمومی از سال 77 تا سال 85 پاسخ داده شده و وضعیت آنها تعیین تکلیف شد ضمن اینکه روند رسیدگی به درخواست های صدور مجوزها ادامه می یابد.

محمدی زاده در خصوص پایین بوده تیراژ برخی مطبوعات و نشریات کشور در مقایسه با کشورهای دنیا ، گفت: در حال حاضر پنج هزار و 400 نشریه در کشور منتشر می شوند که این تنوع در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه نشریات مهم دنیا دیگر تیراژ کاغذی برای انتشار ندارند؛افزود: تیراژ نشریات در هیچ کشوری افزایش نیافته و میزان مصرف کاغذ آنها در بازه زمانی مشخص، از 40 تن به 33 تن رسیده است درحالی که مصرف کاغذ در کشور ما از 80 تا 90 هزار تن به 120 تن رسیده است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، وضعیت نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات را در ششمین روز مطلوب ارزیابی کرد و افزود:معیار ما برای ارزیابی نظر مردم است و خوشبختانه این دوره از نمایشگاه مطبوعات ˈحاشیه نامرغوبˈ نشات گرفته از متن نامرغوب بدنبال نداشت.

وی به اخلاص در کار فرهنگی و نیز رعایت انصاف و نقد بدون غرض ورزی در کارحرفه ای اشاره کرد و افزود: نگاه صادقانه در کار فرهنگی منتج به اعتماد مردم می شود. اگر نگاه منصفانه و صداقت در کار فرهنگی وجود داشته باشد مردم به اخبار رسانه ها اعتماد می کنند و میزان استقبال آنها از ترغیب اخبار رسانه های غرب کاهش می یابد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ساماندهی فعالیت وبلاگ ها و پایگاههای اطلاع رسانی فضای مجازی هدایت و ساماندهی شود.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات از 7 آبان آغاز بکار کرده و تا 13 آبان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد