سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 103
|
10:58 - 1391/07/22
نسخه چاپی

توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی مد نظر است

توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی مد نظر است
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل گفت: توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل مد نظر بوده و در این زمینه حرکت‌های رو به جلو نیز آغاز شده است.

عبدالعزیز ابراهیم‌زاده در بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی اردبیل با هشت سال تاخیر از سال 82 فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده به طوری که این دانشگاه با 19 مرکز و بیش از 7 هزار و 452 دانشجو در 155 کد رشته محل زمینه مساعدی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.

وی بیان داشت: 81 مورد از این کد رشته‌ها پودمانی و 74 مورد نیز ترمی می‌باشد به طوری که ما 39 کد رشته کارشناسی و 106 کد رشته محل مقطع کاردانی داریم که در چهار بخش صنعت، کشاورزی مدیریت خدمات و فرهنگ و هنر مشغول ارائه خدمات هستیم.

این مسئول افزود: تا کنون 8 هزار و 400 فارغ‌التحصیل این دانشگاه وارد بازار کار شدند که بخش عمده‌ای از آنها به دلیل مهارت‌آموزی‌ها در دوران تحصیل به صورت مستمر و مفید و کارآمد از درآمد و توانمندی بیشتری برخوردار هستند.

ابراهیم‌زاده گفت: این دانشگاه محصول انقلاب اسلامی است و در هر زمان، برهه و شرایط وظیفه‌ای را عهده‌دار شده است و به عنوان یک دانشگاه ماموریت‌پذیر و مسئولیت‌پذیر توانسته است به وظیفه خطیر خود عمل کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل به دیدار عده‌ای از کارآفرینان نمونه در سال 89 با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در آن دیدار تاکید کردند ما همان گونه که به علم نیاز داریم به کارآمدی و تلاش و جهاد در سنگر تبدیل علم به عمل و ثروت نیز نیاز داریم که باید در این مقطع به آن همت کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دنیا نسل چهارم دانشگاه‌ها فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند افزود: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش‌محور نسل دوم پژوهش‌محور، نسل سوم کارآفرین‌محور و نسل چهارم نیز مهارت‌محور بودند که علم را تبدیل به ثروت و توانمندی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد