سرویس: بین الملل
کد خبر: 1032
|
12:41 - 1391/08/13
نسخه چاپی

صف های طولانی درمقابل پمپ بنزین ها همراه با اعتراض های شدید مردم نیویورک

صف های طولانی درمقابل پمپ بنزین ها همراه با اعتراض های شدید مردم نیویورک
نیویورک - چهار روز پس از اینکه ابر توفان سندی موجب ویرانی گسترده در نیویورک به عنوان یکی از کانون های اصلی آن شد، اکنون صف های طولانی و انتظار چندین ساعته در مقابل پمپ بنزین ها موجب عصبانیت و اعتراض شدید مردم توفان زده در این شهر شده است.

به گزارش سبلانه به نقل از  ایرنا، روز جمعه مردم نیویورک ساعت ها برای سوخت گیری در مقابل پمپ بنزین ها در صف های بسیار طولانی انتظار کشیدند و این مسئله موجب عصبانیت و درگیریهای پراکنده در برخی از پمپ بنزین ها با وجود حضور گسترده نیروهای پلیس شد.

در حالی که باراک اوباما از روز گذشته بشدت درگیر برنامه انتخاباتی خود شده است، امروز شهرهای نیویورک و نیوجرسی شاهد هرج و مرج و درگیری میان مردم خشمگینی بود که از صف های طولانی غذا و بنزین به تنگ آمده و از بی توجهی مسوولان شهری ناخرسند هستند.

روز جمعه صف های طولانی بنزین در مناطق مختلف نیوجرسی و نیویورک در هوایی کاملا سرد، موجب نارضایتی شدید مردمی شد که احساس می کردند، مسوولان شهری به آنها بی توجهی می کنند.

مردم بشدت از کمبود بنزین و سوخت و ادامه خاموشی ها در هوای سرد پاییزی عصبانی بوده و می گویند مسولان در ارسال کمک ها با کندی عمل می کنند.

بیش از یک میلیون شهروند شهر نیویورک هنوز در خاموشی به سر می برند و این در حالی است که به دلیل خرابی بخش های عمده ای از شبکه مترو شهری، تردد در شهر نیویورک با دردسر بسیاری روبرو است.

از سوی دیگر مسوولان شهر نیویورک تصمیم گرفته اند که مسابقه سالانه ماراتون را در این شهر برگزار نکنند، زیرا امکان فراهم کردن امکانات لازم شرکت کنندگان در این ماراتن وجود ندارد و بلومبرگ شهردار شهر درخواست کرده که این مسابقه به زمان دیگری موکول شود.

بسیاری از مردم نیویورک از این تصمیم و بی توجهی مسولان خشمگین بوده و می گویند این عملکرد و کم کاری بیش از هرچیز برای آن ها آزار دهنده است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که اولویت اول مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک به جای حل مشکلات توفان زدگان ، بیشتر توجه خود را به انتخابات پیش رو معطوف کرده است.

بلومبرگ روز پنج شنبه با اعلام حمایت از نامزدی باراک اوباما، به صورت غیر منتظره وارد کارزار رقابت نامزدهای انتخاباتی شد.

بلومبرگ تا پیش از این از باراک اوباما و میت رامنی انتقاد می کرد و دو نامزد را به بی توجهی به مشکلات و خواسته های اساسی مردم آمریکا متهم کرده بود.

اما وی اکنون می گوید به دنبال طوفان سندی دریافته است که اوباما بهترین شخص برای ریاست جمهوری است و تنها او می تواند با قدرت با مسئله تغییرات آب و هوایی که در شکل گیری توفان سندی مقصر است، مقابله نماید.

توفان سندی روز دوشنبه نیوجرسی و نیویورک را در هم کوبید و علاوه بر تلفات جانی، خسارت مالی سنگینی بر جای گذاشت.

شبکه قطار شهری نیویورک که روزانه بیش از پنج میلیون نفر را جابجا می کرد بر اثر توفان دچار آسیب سنگینی شده است.

مدارس سراسر شهر نیویورک نیز کماکان تعطیل بوده و بیشتر اداره های دولتی و شرکت های تجاری هنوز نتوانسته اند که فعالیت های خود را از سر بگیرند.

فرودگاه های نیویورک از جمله جان اف کندی، لاگردیا و نیوارک که در خارج از شهر قرار دارد نیز تا امروز جمعه نتوانسته اند فعالیت خود را بطور کامل از سر گیرند.

این در حالی است که میلیون ها نفر در نیوجرسی و نیویورک بدون برق بوده و ناگزیر به تحمل هوای سرد بدون دسترسی به وسایل برقی گرمازا هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد