سرویس: بین الملل
کد خبر: 1039
|
16:31 - 1391/08/13
نسخه چاپی

بحران کودکان ناقص الخلقه در عراق

بحران کودکان ناقص الخلقه در عراق
جدیدترین تحقیقات منتشر شده درباره افزایش نسبت تولد کودکان ناقص الخلقه در شهرهای بصره و فلوجه عراق هشدار می‌دهد.

به گزارش سبلانه به نقل ازرجا نیوز، جدیدترین تحقیقاتی که در مجله "آلودگی‌های سمی محیط زیست" در سپتامبر 2012 منتشر شده حاکی است، موارد تولد کودکان ناقص الخلقه از 23 مورد در بین هزار کودکی که سال 2003 زنده متولد شده، در سال 2009 به 48 مورد افزایش یافته است؛ با این حال این رقم در سال 2011 به 37 مورد رسید.

به گزارش شبکه العالم، در این تحقیقات که موارد تولد کودکان ناقص الخلقه در شهرهای بصره و فلوجه بررسی شده، تأکید شده است که این موارد در بصره نسبت به سال 1994 افزایش یافته به صورتیکه بیمارستان تولد نوزادان در بصره از هر هزار تولد 1.3 مورد تولد کودکان ناقص الخلقه ثبت شده است.

"دیوید آیزنبرگ" تحلیلگر آمریکایی می‌گوید، این تحقیقات بیانگر افزایش نگران کننده تولد کودکان ناقص الخلقه در بیمارستان بصره است؛ چراکه این نسبت در مقایسه با آمار دیگر مناطق دنیا در خصوص تولد کودکان ناقص الخلقه بسیار بالاست.

در این تحقیقات به نوعی از این اختلالات تحت عنوان "هایدروسیفالوس" اشاره شده که در مغز نوزادان آب جمع می‌شود؛ میانگین این نوع اختلالات در مقایسه با کالیفرنیا 6 برابر است.

همچنین اختلالات مغزی، ستون مهره‌ها و دستگاه عصبی در مراحل اول در بصره، به 12 مورد در بین هر هزار کودک متولد شده گزارش شده که در آمریکا از هر یک‌هزار تولد فقط یک مورد وجود دارد.

در این تحقیقات تأکید شده است که دلیل افزایش تولد کودکان ناقص الخلقه و بروز این اختلالات، افزایش آلودگی‌هایی مانند فسفر و سرب است.

در تحقیقات صورت گرفته از 56 خانواده در شهر فلوجه که شدیدترین درگیری‌ها را در سال 2003 در عراق شاهد بوده؛ نشان می‌دهد که نیمی از کودکان متولد شده بین سال‌های 2007 و 2010 دچار اختلالات و نقص بودند.

این تحقیقات نشان داد سرب و فسفر موجود در موی کودکانی که به صورت ناقص متولد شده‌اند نسبت به کودکان سالم 5 برابر است؛ این حجم آلودگی در والدین کودکان ناقص الخلقه شهر بصره نیز ثبت شده است.

این نخستین تحقیقاتی نیست که در خصوص افزایش تولد کودکان ناقص الخلقه در جریان حمله آمریکا به عراق انجام گرفته است.

بر اساس گزارشی که در سال 2010 منتشر شد، تحقیقات انجام شده از 5 هزار خانواده در شهر فلوجه نشان داد که میزان ابتلای کودکان یک ساله یا کمتر به سرطان به میزان بسیار نگران کننده‌ای افزایش یافته، به صورتی که از هر هزار مورد 80 کودک و یا نوزاد بر اثر بیماری سرطانی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد