سرویس: استانی
کد خبر: 1051
|
18:28 - 1391/08/13
نسخه چاپی

استکبار‌‌ستیزی اقتضای آیات قرآنی است

استکبار‌‌ستیزی اقتضای آیات قرآنی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل استکبار‌ستیزی را مبارزه‌ای مبتنی بر قرآن و اقتضای آیات قرآنی دانست.

به گزارش سبلانه، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: شخصیت یک ملت در زمان معاصر این است که در برابر زور‌گویی‌های تروریست‌های بین‌المللی معاصر با تمام توان بایستد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چند قدرت اهریمنی تحت عنوان جامعه جهانی اراده تمام ملیت‌ها را سلب، حاکمیت‌های ملی را نقض و به بدترین جنایت و تبعیض در حق ملت‌ها دست زده‌اند که جنگ تحمیلی که در آن جمع عظیمی از کشور ما شهید و 450 هزار نفر از کشور عراق کشته شد نمونه بارزی از جنایات استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان در تعریف استکبار جهانی گفت: قدرتی که خود را برای هیچ کس حتی سازمان ملل پاسخگو نمی‌داند استکبار جهانی است و چنین قدرتی در دنیا با درست کردن نظام ارباب رعیتی و تقسیم دولت‌ها به فرمانده و فرمانبر دنیا را با مشکلات جدی مواجه کرده‌اند و از آنجا که کشور ما برای آنها رعیت و فرمانبر نیست کشور ما را تحت فشار گذاشته‌اند.

عاملی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم زوال استکبار جهانی را قطعی دانست و افزود: مقاومت ملت‌ها یأس و نابودی استکبار را به دنبال دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان دشت: بدون تعیین وصی و مرجعیت علمی توسط حضرت ختمی مرتبت (ص) امت در اختلافی عظیم فرو رفته و عزت خود را از دست خواهد داد.

 

تجمع سادات معظم روحانیت در مسجد میرزا‌ علی اکبر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به اجتماع سادات جامعه روحانیت اردبیل در روز عید غدیر در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم اشاره کرد و از اهالی خواست در این مجلس و نظایر آن که در استان برگزار می‌شود با جدیت شرکت کنند.

امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز همچنین به کلنگ‌زنی حسینیه و زائر‌سرای بزرگ استان اردبیل در مشهد مقدس نیز اشاره کرد و از خیری که تمام هزینه آن را تقبل کرده و از نماینده اردبیل که زمینه حضور این خیر اردبیلی را فراهم کرده است، قدردانی کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد