سرویس: سیاسی
کد خبر: 107
|
14:48 - 1391/07/22
نسخه چاپی

نگرانی ایالات متحده از «تهدید سایبری» ایران

 نگرانی ایالات متحده از «تهدید سایبری» ایران
بازتاب اظهارات مقام معظم رهبری در جمع نظامیان استان خراسان شمالی، تصویب مقدماتی بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، هشدار وزیر اقتصاد ایران به کشورهای غربی درباره تحریم‌ها، نگرانی آمریکا از حملات سایبری منتسب به هکرهای ایرانی و مواضع جمهوری خواهان و دمکرات‌های آمریکایی در مناظره اخیر معاونین دو کاندیدای ریاست جمهوری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش سبلانه به نقل از «تابناک»، سخنان مقام معظم رهبری در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی استان خراسان شمالی، از جمله مطالبی است که مورد توجه شماری از مطبوعات جهان قرار گرفته است. روزنامه «تایمز اسرائیل» با اشاره به این سخنان، به نقل از ایشان نوشته نیروهای نظامی ایران آماده دفع هرگونه حمله‌ای است. این روزنامه همچنین می‌نویسد رهبری ایران نسبت به هر گونه اندیشه تجاوز، به دشمنان هشدار داده است. این روزنامه در مطلب خود به تنش‌های موجود میان ایران و رژیم صهیونیستی و همچنین دستاوردهای نظامی جدید ایران نیز اشاره کرده است.


اما یکی از اخبار مهم امروز مطبوعات جهان، به موضوع تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران اختصاص دارد. بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور مقدماتی بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران تصویب کرده‌اند که بخش بانکی، صنعت و دریانوردی ایران را هدف قرار می‌دهد. قرار است، تصویب رسمی و نهایی این تحریم‌ها در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ انجام گیرد. به نوشته این خبرگزاری، کارشناسان اروپایی مدعی هستند، این تحریم‌های جدید به سبب موضع سازش ناپذیر ایران، علیه این کشور وضع می‌شود.


در همین حال، برخی مطبوعات از جمله «هندوستان تایمز»، اظهارات روز گذشته وزیر اقتصاد ایران را در رابطه با تحریم‌ها بازتاب داده‌اند که در آن، هشدارهایی را متوجه غرب کرده بود. روز گذشته،  شمس‌الدین حسینی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، این تحریم‌ها را جزیی از یک جنگ اقتصادی خوانده و هشدار داده بود که با حرکت ایران به سمت تجارت با دیگر کشورها، شرکت‌های غربی متضرر خواهند شد. وی همچنین هشدار داده، کسانی که تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کرده اند، بهای این کار را خواهد پرداخت. هندوستان تایمز همچنین به اظهارات وی درباره تدابیر اندیشیده شده برای کاهش ارزش ریال نیز اشاره کرده است.


سایت شبکه خبری «ان بی سی»، اظهارات «لئون پانه تا»، وزیر دفاع ایالات متحده را منتشر کرده که در آن مدعی شده، تهدیدات سایبری از سوی ایران در حال افزایش است و در صورتی که آمریکا با حمله‌ای رایانه ای روبه‌رو شود، پنتاگون آماده اقدام است. در همین راستا، این سایت به نقل از یکی از مقامات سابق کاخ سفید نوشته، به باور دولتمردان آمریکایی، ایران عامل حملات سایبری بوده که به تازگی شرکت‌های نفت و گاز منطقه خلیج فارس را هدف قرار داده بود. به گفته وی، مقامات آمریکایی بر این باورند این حملات با حمایت ایران و در پاسخ به دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور انجام گرفته است. آنها همچنین ایران را به حملات سایبری علیه شماری از بانک های آمریکایی نیز متهم می‌کنند.


اما در پایان، از روز گذشته تاکنون، شماری از مطبوعات جهانی به بررسی مباحث مطرح در مناظره معاونین دو کاندیدای جمهوری خواه و دمکرات انتخابات آمریکا پرداخته‌اند؛ از این جمله می‌توان به «نشنال ژورنال» اشاره کرد که یکی از وجوه مهم تمایز دو طرف را دیدگاه آنها نسبت به ایران می‌داند. به نوشته این نشریه، «پل رایان»، معاون میت رامنی با حمله به سیاست‌های اوباما نشان داد که کاندیدای جمهوری‌خواه از هر ابزاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای بهره می‌گیرد. در مقابل، «جو بایدن» با دفاع از راهبرد اوباما در وضع و تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به انتقاد از کسانی پرداخت که سیاست کنونی دولت آمریکا را درباره ایران زیر سؤال می‌برند.

روزنامه‌های «تایمز اسرائیل» و «تودی زمان» ترکیه، از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که به موضوع مناظره بایدن و رایان پرداخته‌‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد