سرویس: استانی
کد خبر: 1095
|
16:19 - 1391/08/18
نسخه چاپی

ماجرای عجیب مسلمان شدن یک اوکراینی

ماجرای عجیب مسلمان شدن یک اوکراینی
مبارز ایساف نو شیعه کشور اوکراین ماجرای عجیب مسلمان شدنش را در نشست علمی آسیب‌شناسی مداحی در سرعین بازگو کرد.

به گزارش سبلانه، این مبلغ اوکراینی صبح امروز در نشست علمی آسیب‌شناسی مداحی در سرعین اظهار داشت: سال 1993 برای مسافرت به کشور ترکیه سفر کردم و در هتلی اقامت داشتم به طوری که روزهای اضطراب‌آوری را پشت سر می‌گذاشتم.

وی گفت: در این اوضاع و احوال یک شب از فرط ناراحتی خوابیده بود اما نزدیکی‌های صبح با خواب عجیبی که دیده بودم از خواب بیدار شدم.

ایساف بیان داشت: در خواب مشاهده کردم یک اسب‌سوار نیکو سیرت به سراغم آمد و گفت "مبارز تا کی می‌خواهی در خواب غفلت بمانی وقت لبیک به نماز است به پا خیز".

وی ادامه داد: با شنیدن این صدای عجیب از خواب بیدار شدم و شنیدم در نزدیکی‌های هتل از مسجدی صدای اذان بلند شده است، شتابان به مسجد رفتم و چون نماز،وضو و تکبیر بلد نبودم همره دیگر مسلمانان در مسجد گفته‌های آنها را تکرار کرده و بعد از پایان نماز نزد روحانی رفته ماجرا را برایش تعریف کردم.

این شیعه و مسلمان اوکراینی اظهار داشت: بنده با گفتن تکبری به عالم اسلام و تشیع ورود پیدا کردم و امسال بیش از 12 سال است که افتخار می‌کنم در مکتب اسلام علم می‌آموزم.

این مبلغ دینی که دوست نداشت پا جای بزرگان در عالم تشیع و عزاداری بگذارد در بخش دیگری از سخنان خود تجلیل از پیر غلامان حسینی را یک کار شایسته عنوان کرد و افزود: مردم ایران و اردبیل نقطه و کانون گرایش مسلمانان به سمت محبت حسینی هستند.

وی به مداحان توصیه کرد: در کار مشخصی که بر عهده آنها گذاشته شده انجام وظیفه کنند و هرگز وارد عرصه و کار علما نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایساف در پایان بیان داشت: نباید پا فراتر از عرصه مداحی گذاشت و در عرصه شعرخوانی ورود پیدا کرد چرا که برخی مواقع مشاهده می‌کنیم مداح با تکیه بر احساسات خود پا فراتر گذاشته و وارد حوزه کار علما و شعرا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد