سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1098
|
18:16 - 1391/08/18
نسخه چاپی

آغاز دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل

 آغاز دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل
دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی داخل و خارج از کشور در اردبیل آغاز شد.

به گزارش سبلانه، در این مراسم که لحظاتی پیش با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، برنامه‌های متنوعی به مدت دو ساعت برگزار شده و به صورت رسمی دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی کار خود را آغاز می‌کند.

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری اردبیل آغاز شده صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما، آهی رئیس کانون مداحان کشور و استاندار اردبیل برای خیر مقدم‌گویی سخنرانی کرده و دبیر دهمین اجلاس نیز از روند برگزاری این اجلاس گزارش می‌دهد.

در مراسم افتتاحیه شرکت‌کنندگان از مداحی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در اردبیل استفاده کرده و از مستند‌سازان، پژوهشگران و محققان عاشورایی نیز تجلیل خواهد شد.

مجتمع فدک اردبیل امروز حال و هوای متفاوت دارد به طوری که ورودی این مجتمع با پرچم‌های سیاه و سبز آذین بسته شده و دانش‌آموزانی که با لباس‌های یک دست سیاه‌ رنگ در دو طرف ورودی مجتمع صف بستند به حاضران و شرکت‌کنندگان خیر مقدم می‌گویند.

در محوطه داخلی مجتمع و سالن هنری آن نمایشگاه عکسی نیز برپا شده که در آن عکس‌هایی از میرزا صالح مجتهد اردبیلی، حاج تقی وهاب‌‌زاده، حاج یونس مجتهد اردبیلی، و عکس جمعی از مداح و واعظان دوره قاجار اردبیل، حاج یعقوب حسینی، میرنظام سید صدری، حاج ملایوسف صاحب‌الزمانی، حاج شیخ حسن حضرتی، نعیم موذن‌زاده، سلیم موذن‌زاده، رحیم منزوی، سیفی، هژبری اردبیلی، اسماعیل صفوی خطایی، ملاشاه علی فخرالذاکری، تاج‌الشعرا، داوود موذن‌زاده، ستار ذاکر اردبیلی، عبدالله حمزه‌زاده، رحیم موذن‌زاده، طاهری، مهدی ارشادی، خلیل اربابی، عباس‌قلی یحیوی، عبدالرحیم جعفری، باقر تمدن و... برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاحیه همچنین بسته‌های فرهنگی تحویل شرکت‌کنندگان شده که در داخل آن مجلد محرم‌نامه به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

این مجلد که به عنوان پنجمین ویژه‌نامه محرم در اردبیل تهیه شده به همت همکاران نشریه آوای اردبیل به سردبیری محمدباقر نباتی مقدم و تلاش توحید دلاورقوام، مهران رجب‌علی زاده، مهدی جهان‌دیده و میترا شاهی به چاپ رسیده است.

در این مجلد موضوعاتی با محوریت ماه محرم، عزاداری، بایدها و نبایدهای عزاداری، شبیه‌خوانی، گفت‌وگو‌ها و گزارش‌های مختلف با بزرگان مداحی و شاعری اردبیل شعر و مرثیه، تاریخ عزاداری هنر عاشورایی آیین‌ها و سوگ‌ها و عکس‌های قدیمی چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد