سرویس: استانی
کد خبر: 1102
|
18:34 - 1391/08/18
نسخه چاپی

لوح ثبتی اذان موذن‌زاده به رادیو اهدا می‌شود

لوح ثبتی اذان موذن‌زاده به رادیو اهدا می‌شود
معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت:‌ هفته آینده لوح ثبتی اذان موذن‌زاده به عنوان یک اثر ماندگار و تاریخی به رادیو جمهوری اسلامی ایران اهدا می شود.
 

به گزارش سبلانه، محمدحسین صوفی در آیین افتتاحیه دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در سالن فدک اردبیل اظهار داشت: ملت ایران امروز با تبعیت از ولایت فقیه به عنوان درس آموخته مکتب حسینی استکبار جهانی را در آمالشان ناکام گذاشتند و جبهه کفر را با تمام تجهیزات و عده و عدوه در رسیدن به اهداف شیطانی‌شان ناکام گذاشته و شرافت و استقلال را برای این کشور به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به جایگاه اردبیل در عزاداری حسینی و بزرگان این دیار در توسل به مکتب امام حسین (ع) و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مشگینی و مروج خاطرنشان کرد: ایرانیان و حتی مسلمانان جهان، اردبیل را با آوازه حسینی و ابوالفضلی می‌شناسند.

لوح ثبتی اذان موذن‌زاده به رادیو اهدا می‌شود

 معاون صدای سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام رحیم موذن‌زاده و سلسله موذن‌زاده‌ها در نوحه‌سرایی و پخش اذان بی‌نظیر و مقبول دل شیعیان یادآور شد: ملت ما سال‌هاست که با صوت دل‌انگیز رحیم موذن‌زاده روزه خود را آغاز کرده و افطار می‌کنند و با این صدای آشنا مانوس هستند.

صوفی با یادآوری اینکه اذان موذن‌زاده به دلیل شاخصه‌های ممتاز در سال‌های اخیر به ثبت ملی رسیده، گفت: قرار است هفته آینده لوح ثبتی این اثر به عنوان یک اثر ماندگار و تاریخی به رادیو جمهوری اسلامی ایران اهدا شود.

این مسئول تاکید کرد‌:‌ صدا و سیما افتخار می‌کند که اذان موذن‌زاده را به نام خود ثبت کرده که البته در این افتخار خانواده مرحوم موذن‌زاده و مردم اردبیل سهم بسزایی دارند.

وی ادامه داد: صدا و سیما در 10 سال گذسته به بهانه تجلیل از پیر‌غلامان حسینی آیینی عزتمند برگزار کرده که شش دوره آن در تهران و چهار دوره آن نیز در زنجان، بوشهر و همدان برگزار شده و دهمین دوره این اجلاس هم اکنون نیز در حال برگزاری است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما متذکر شد: ما از دوره ششم تصمیم گرفتیم این آیین تجلیل را در استان‌های مختلف و در قدرشناسی از خدمات خادمان حسینی برگزار کنیم که امسال این توفیق نصیب استان اردبیل شده تا شایستگی‌های خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.

به گزارش فارس، صوفی در پایان سخنان خود با قدردانی از استقبال بی‌نظیر مردم حسینی اردبیل از پیر‌غلامان حسینی داخل و خارج از کشور در دو روز گذشته اذعان داشت: امروز با حضور پیر‌غلامان بین‌المللی آیین افتتاحیه به شایستگی برگزار شد و شاهد به ثمر نشست اهدافمان در این همایش‌ها بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد