سرویس: اقتصادی
کد خبر: 111
|
11:37 - 1391/07/22
نسخه چاپی

ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل افزون بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شد

ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل افزون بر دو هزار میلیارد ریال برآورد شد
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ارزش تولیدات عشایر این استان را دو هزار و 140 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش سبلانه معرفت آذری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات راههای عشایر شهرستان نیر افزود: عشایر استان متشکل از 12 هزار و 818 خانوار با جمعیت 66هزار و 521 نفر هستند و این قشر 6/5 درصد جمعیت عشایری کشور را تشکیل می دهند.

وی گفت: عشایر استان دارای یک میلیون و 500 هزار واحد دامی می باشند که 10هزار و 400تن گوشت قرمز ، 43 هزار و 500 تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر و یک هزار و 500 تن پشم تولید می کنند.

وی اظهار داشت: عشایر استان 25 درصد گوشت تولیدی استان را تامین می کنند.

وی به برنامه های اداره کل امور عشایر استان اشاره کرد و گفت: برنامه های عشایری بر ارایه خدمات پشتیبانی به کوچندگان ، بهسازی و بازگشایی راهها ، احداث راه عشایری ، آموزش و ترویج آبرسانی سیار ، احداث آبشخور دام ، جایگزینی سوخت فسیلی ، توزیع گاز مایع ، احداث جایگاه سوخت ، عملیات اجرایی اسکان ، عملیات عمرانی با اهداف ایجاد اشتغال پایدار ، اسکان دایم گروهی عشایر و طرح مطالعات جامع توسعه مناطق عشایری متمرکز شده است.

وی افزود: در زمینه بهبود رفت و آمد و مسیرهای نگهداری راههای عشایری و بهسازی ، مرمت راهها ، شن ریزی و احداث راه عشایری نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

سیدحمید عباداللهی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به راههای عشایری منطقه گفت: راه عشایری شهرستان نیر 200 کیلومتر است که برخی از این راهها نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد