سرویس: استانی
کد خبر: 1110
|
18:59 - 1391/08/18
نسخه چاپی

وهابیت با تبلیغ بدعت عزاداری ریشه به تیشه اسلام می‌زند

وهابیت با تبلیغ بدعت عزاداری ریشه به تیشه اسلام می‌زند
مبلغ و پژوهشگر اسلامی - عاشورایی کشور تاجیکستان گفت: وهابیت خبیث با بدعت معرفی کردن عزاداری‌ها سعی می‌کند ریشه بر تیشه اسلام و فرهنگ عاشورایی بزند.

به گزارش سبلانه، الیاس قاسم‌اف ظهر امروز در نشست آسیب‌شناسی مداحی در سرعین اظهار داشت: مبلغان وهابی از ضعف مبلغان اصیل اسلامی و دینی استفاده می‌کنند و در کشورهای آسیای میانه سعی می‌کنند خانواده‌ها و مردم را از گرایش به اسلام و عزاداری واقعی مکتب تشیع دور کنند.

وی گفت: در سال‌های گذشته عاشورا و ذکر امام حسین (ع) در این کشور رواج و رونق بی‌نظیری داشته به طوری که اکثر زنان تاجیکی سعی می‌کردند در منزل خود محافل عزا و ذکر اهل بیت (ع) را برگزار کنند.

مداح و مبلغ تاجیکستانی افزود: در این شور و حال مبلغان بد اندیش وهابی با ورود خود سعی کردند این فعالیت‌ها را محدود کنند و با بدعت معرفی کردن آن بکوشند به این حرکت ضربه وارد کنند.

وی بیان داشت: ما در تاجیکستان با کمبود نیروی مبلغ و محدودیت فضای تبلیغی و کاری روبه‌رو هستیم و به روضه‌خوانانی نیاز داریم که در ذکر اهل بیت (ع) همت کنند.

مداح و مبلغ تاجیکستانی تصریح کرد: در کنار وهابیت فرقه‌های ضاله و عرفان‌های کاذب به شدت در این منطقه در حال رواج است و برای برطرف کردن این آسیب تلاشی مضاعف نیاز است تا با روشنگری دقیق بتوان تهدیدها و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد