سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1116
|
11:07 - 1391/08/19
نسخه چاپی

ضرغامی در اجلاس پیرغلامان اردبیل

استکبار تاب تبلیغات سالم و معنوی رسانه‌های ما را ندارد

استکبار تاب تبلیغات سالم و معنوی رسانه‌های ما را ندارد
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: دشمنان ما با هزاران شبکه ماهواره‌ای و تولیدات اهریمنی به جنگ با ایران آمده‌اند و تاب تبلیغات سالم و معنوی رسانه‌های ما را ندارند.

به گزارش سبلانه، عزت‌الله ضرغامی در آیین اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در اردبیل که شامگاه پنج‌شنبه در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار  داشت: آنها سعی می‌کنند این نشانه‌ها و راه سعادت را مخدوش نشان دهند و به هر نحو ممکن می‌کوشند تا در هدایت بشر اختلال ایجاد کنند.

 

وی یکی دیگر از الگوها و نمونه‌های هدایت را شرکت در مجالس عزاداری و داشتن خلوص نیت در این محافل و مجالس اعلام کرد و یادآور شد: شبکه‌های برون مرزی ما که به دلیل خوف دشمن امروز در معرض موج تهدیدات دشمن قرار گرفته بهترین و با شکوه‌ترین حقایق خواسته بشری را مطرح می‌کنند و با نشان دادن شکوه و عظمت ملت ایران سعی می‌کنند حریم‌دار فرهنگ عاشورایی باشند.

 

دشمن نمی‌تواند ندای رسانه ایرانیان را به مانند ندای امام حسین (ع) خفه کند

 

وی با بیان اینکه برخی از آثار هنری در تاریخ جاودانه می‌ماند که نظیر آن نوحه‌سرایی سلیم موذن‌زاده و اجرای تاریخی صادق آهنگران است، خاطرنشان کرد: این سروده‌ها که به جوانان و رزمندگان ما شور و حرارت می‌داد زمینه شهادت و عزت‌آفرینی این ملت را دو چندان کرده و شهدای ما به الگوهای ملی و بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

 

ضرغامی با اعلام اینکه مکتب عاشورا نیز خود یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های هدایت است، گفت: حرکت مستمر و همه ساله ملت ایران در پاسداشت ماه محرم و قیام امام حسین (ع) هویت آفرین است که امسال نیز با توجه به اهمیت تحولات منطقه و بیداری اسلامی برپایی مراسم عزاداری حسینی از شان و جایگاه بالاتری برخوردار است.

 

وی عنوان کرد: غرب علیرغم ادعای دموکراسی و آزادی بشر حاضر نیست در فضای آزاد رسانه‌ای حقایق مطرح شده و از طریق شبکه‌های برون مرزی واقعیت‌ها به گوش ملت‌های آزاده دنیا برسد.

 

رئیس رسانه ملی نمونه‌ای از این کارشکنی‌ها را قطع 19 شبکه برون مرزی ایران به رغم انجام ندادن کوچک‌ترین انحراف و پایبندی به اصول بین‌المللی اعلام کرد و افزود: آنها فکر کردند که با بستن شبکه‌های ماهواره‌ای ما می‌توانند مخاطبان این شبکه‌ها را در دست بگیرند در حالی که صدها مخاطب ما در قالب شبکه‌هایی همچون پرس‌تی‌وی منتظرند تا با رفع مشکلات از این برنامه‌ها استفاده کنند.

 

استکبار با هلهله ناجوانمردانه می‌خواهد ما را خفه کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول کشوری با اشاره به تشابه دوران معاصر با عصر یزیدیان روزگار امام حسین (ع) افزود: اگر صدای رسای آزادی‌بخش امام حسین (ع) را یزیدیان با هلهله‌های خود می‌خواستند منحرف کنند امروز نیز یزیدیان روزگار ما در صدد خفه کردن صدای ما هستند، اما بدانند صدای این ملت خفه نخواهد شد.

 

ضرغامی به بهترین آثار هنری خلق شده توسط هنرمندان اردبیلی، نظیر اذان مرحوم رحیم موذن‌زاده و اثر جاودانه روضه حضرت زینب (س) توسط سلیم موذن‌زاده و نوحه گلفروش این مداح شهیر در مدح علی‌اصغر (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این آثار هنری نشانه و جلوه‌ای از هدایت و رهنمون بشر به سوی حقانیت است.

 

 وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: همان طوری که دشمن سعی کرد در روز عاشورا صدای هیهات من الذله امام حسین (ع) را خاموش کند، اما هرگز موفق نشد این بار نیز صدای دادخواهی ملت ایران و نپذیرفتن ذلت‌اش هرگز به انحراف کشیده نخواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد