سرویس: استانی
کد خبر: 1120
|
09:18 - 1391/08/20
نسخه چاپی

پیرغلامان حسینی بدرقه شدند

پیرغلامان حسینی بدرقه شدند
بعد از دو روز برگزاری دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، شرکت ‌کنندگان در این آیین با بدرقه‌ای با شکوه در فرودگاه اردبیل به شهر و دیار خود بازگشتند.

به گزارش سبلانه، با برگزاری مراسمی در فرودگاه اردبیل، عصر روز گذشته 700 نفر از شرکت‌ کنندگان در دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در قالب دو هواپیمای اختصاصی به شهر و دیار خود بازگشتند.

 

این مراسم که حال و هوای متفاوت‌تر و با شکوه‌تر از آیین استقبال داشت، اردبیلی‌ها با برپا کردن محفل عزای حسینی به همراه طبل و شیپور و دود و اسفند و همچنین تدارک سوغاتی‌هایی برای شرکت ‌کنندگان با آنها وداع کرده و شرکت‌ کنندگان را بدرقه‌ای شایسته کردند.

 

به گزارش خبرگزاریفارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ما امروز شاهد بازگشت پیرغلامان، مداحان و ذاکرانی هستیم که بعد از چند روز اقامت در اردبیل و سرعین به شهر و دیارشان بر می‌گردند و ضرورت دارد از فرصت پیش آمده و تجربه موفق اجلاس دهم استفاده کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم به شایستگی از عزاداران حسینی میزبانی کنیم.

 

یوسف اکبری با بیان اینکه اردبیلی‌ها همان‌گونه که خوش استقبال هستند، خوش بدرقه نیز هستند، تصریح کرد: ما در مراسم اختتامیه دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی از 15 پیرغلام و مداح داخلی و 15 نفر برگزیده بین‌المللی تجلیل کردیم که آیین شب گذشته به شایستگی از اکثر شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی پخش شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما برای برگزاری این اجلاس با ویژگی‌های برجسته بیش از 100 جلسه هماهنگی را برگزار کرده بودیم که در این دو روز نیز سعی شد پیرغلامان و میهمانان شرکت‌کننده هم از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی استفاده کنند و هم از مکان‌ها و اماکن تاریخی و مذهبی این شهر و گردشگری آن بازدید کنند.

 

اکبری به ثبت ملی آیین طشت‌گذاری به عنوان یکی از آیین‌های سنتی اردبیلی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: برای شرکت‌کنندگان از 20 کشور جهان این مراسم که به صورت زنده برگزار شد، جای تعجب داشت.

 

فرماندار اردبیل تجلیل از مداحان برجسته کشوری همچون سلیم مؤذن‌زاده، برپایی نمایشگاه عکس و هنر عاشورایی، رونمایی از 110 مستند، ابطال تمبر اجلاس و برگزاری برنامه‌های متنوع در چند روز گذشته برای اجلاس پیرغلامان را از مهم‌ترین برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها اعلام کرد که به شایستگی و با ابراز رضایت کامل شرکت‌کنندگان مواجه شد.

 

این مسئول اذعان داشت: ما سعی خود را کردیم تا در حد توان اجلاس دهم با شایستگی برگزار شود که امیدواریم کاستی‌ها و کمی این آیین را پیرغلامان دربار حسینی به بزرگی خود ببخشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد