سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 1137
|
13:41 - 1391/08/20
نسخه چاپی

دانشگاه بدون‌کنکور جایزه دانش‌آموزان ممتاز

دانشگاه بدون‌کنکور جایزه دانش‌آموزان ممتاز
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از ورود بدون کنکور دانش آموزان ممتاز هنرستانی به دانشگاه شهید رجایی خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل از مشرق، ابراهیم سحرخیز در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: به منظور تشویق دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی - حرفه ای و کار و دانش طرحی را با عنوان ورود بدون کنکور دانش آموزان ممتاز هنرستانی به دانشگاه شهید رجایی تدوین کرده ایم.

 

وی افزود: این طرح از سوی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش به رئیس مرکز نیروی انسانی دفتر فنی- حرفه ای و وزارت علوم ارائه شده است تا چنانچه نیازمند مصوبه بود، بتوان مصوبات لازم را از ارگانهای ذیربطی همچون وزارت علوم و تحقیقات دریافت کرد.

 

سحرخیز درباره زمان اجرایی شدن این طرح تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پس از دریافت مصوبه های لازم، این طرح را از سال آینده در هنرستانهای کشور اجرا کنیم تا دانش آموز ممتاز بدون کنکور وارد دانشگاه شهید رجایی شوند.

 

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اجرای این طرح همچنین موجب کاهش ماندگاری دانش آموزان در مقطع دبیرستان به کمتر از سه سال می شود.

 

برگزاری آزمون تیمز برای دانش آموزان راهنمایی

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه از برگزاری سراسری آزمون تیمز برای دانش آموزان مقطع راهنمایی خبر داد و گفت: با توجه به تغییر کتابهای درسی اول راهنمایی، برای سال آینده کتابهای ریاضی، علوم و ادبیات فارسی غنی سازی می شود و برای افزایش مهارت خواندن دانش آموزان آزمون تیمز را به صورت سراسری برگزار می‌کنیم.

 

اجرای سراسری طرح شهاب در مدارس

 

سحرخیز با اشاره به برگزاری طرح شهاب تصریح کرد: همچنین قرار است از سال آینده طرح شهاب به صورت سراسری در مدارس کشور برگزار شود و معلمان اقدام به شناسایی دانش آموزان با استعداد ویژه کنند.

وی ادامه داد: در طرح شهاب آموزش های لازم به معلمان داده می شود تا پس از شناسایی دانش آموز، آموزش های لازم را به صورت ویژه به آنها بدهند و زمینه ماندگاری این گروه از دانش آموزان در مدارسی به غیر از مدارس استعدادهای درخشان فراهم شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد