سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1139
|
13:45 - 1391/08/20
نسخه چاپی

مداح باید مسلط به مسایل سیاسی باشد اما وارد جناح‌بندی‌ها نشود

مداح باید مسلط به مسایل سیاسی باشد اما وارد جناح‌بندی‌ها نشود
مداح و ذاکر اهل بیت (ع) گفت: قطعاً مداح باید مسلط به مسایل سیاسی باشد، اما ورود او به جناح بندی‌ها اشتباهی محض است. ‌

به گزارش سبلانه صادق آهنگران در حاشیه دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: جوانان ما باید به این موضوع واقف باشند که گرایش به مداحی‌ها همراه با موسیقی‌های هیجانی همچون کف روی آب است که نه تنها کارشان اصالت ندارد بلکه ماندگار هم نمی‌ماند.

 

این مداح پیشکسوت به حساسیت مراجع تقلید در باب مداحی‌های غلوآمیز و همراه با موسیقی‌های هیجان‌انگیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به این موضوع با دید حساس نگاه کرده‌اند و همیشه نکاتی را به مداحان جوان و تازه به دوران رسیده گوشزد کردند تا مبادا در دام مداحی‌های انحرافی بیفتند.

 

آهنگران بیان داشت: در کنار این تذکرات مفید و سازنده با برگزاری همایش پیر غلامان حسینی و همایشی که بسیج مداحان و هیئت رزمندگان و سازمان تبلیغات برگزار می‌کند قطعاً شاهد پالایش مداحی‌ها و رفع مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

 

مداح و ذاکر اهل بیت در ادامه به جایگاه رسانه ملی در تبلیغ مداحی‌های واقعی و آموزش‌های لازم در این زمینه اشاره کرد.

 

وی ابراز داشت: ما همیشه از تمام رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما انتظار داریم این قضیه را بیش از گذشته با اهمیت تلقی کرده و به جایگاه آن بها دهند که انصافاً نیز صدا و سیما در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

 

در مداحی فراجناحی عمل کردن شرط اساسی است

 

آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطعاً مداح باید مسلط به مسایل سیاسی باشد چرا که اصلاً نمی‌شود مداح سیاسی نباشد و اگر این اتفاق بیفتد خطرناک خواهد بود.

 

این مداح و دوران دفاع مقدس بیان داشت: مداحان باید از صدای خوب خود در جذب جوانان و تشکیل هیئت‌ها در محلات استفاده کنند تا بتوانند افراد محله را به خوبی جذب کرده و در فضای معنوی آنها را بچرخانند.

 

وی افزود: تا زمانی که مداح در دامن جناح‌ها نیفتد سیاسی‌کاریش مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما شایسته نیست مداح ما در مجلس ختم و عزا جناحی عمل کند.

 

به گزارش فارس مداح و ذاکر اهل بیت (ع) فرا جناحی عمل کردن مداحان را یک اصل و ضرورت اعلام کرد و متذکر شد: به دلیل آنکه هدف امام حسین نیز فرا جناحی بوده مداح اهل بیت نیز باید در این زمینه فرا جناحی عمل کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد