سرویس: استانی
کد خبر: 1209
|
11:33 - 1391/08/22
نسخه چاپی

مرام امام حسین (ع) نپذیرفتن ظلم بود

مرام امام حسین (ع) نپذیرفتن ظلم بود
استاندار اردبیل گفت: مرام امام حسین (ع) و تفکر عاشورا نشان دهنده این حرکت است که نباید زیر بار ظلم و ستم و تعدی رفت.

به گزارش سبلانه، اکبر نیکزاد صبح امروز در دومین همایش مداحان، ذاکران و خادمان حسینی بسیجی در اردبیل اظهار داشت: امروز همین تفکر ظلم‌ستیزی و مظلوم‌دوستی انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است دنیای کفر را به خشم و غضب انداخته و سبب شده آنها در اندیشه شیطانی خود ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) نهضت برگرفته از حقیقت انسان و خواسته درونی بشریت است، افزود: بشریت امروز تشنه معارف عاشورایی و کربلایی است چرا که پیام این نهضت آزاد زندگی کردن است.

این مسئول بیان کرد: بعد از 14 قرن بنیانگذار کبیر انقلاب فریاد همیشه جاری ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان را به مانند مولایش امام حسین (ع) سر داد تا روزنه‌ای امید بخش برای نجات انسان‌ها از ظلم و ستم باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: به خاطر همین ویژگی‌ها و اتکا به فرهنگ عاشورایی است که ملت ایران بیش از سه دهه است مورد تهدید استکبار و جهان غرب و شرق قرار گرفته چرا که آنها تاب تحمل و توان پیام‌ها و فریادهای برخاسته از روح و جان ملت‌ها را ندارند.

وی شاخصه ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی را پذیرش حق و حقیقت از سوی ملت‌های مسلمان اعلام کرد و افزود: این ملت امروز به معنای واقعی راه حق و حقیقت را شناخته است و برای تمام بشریت نیز به الگوی بی‌بدیل تبدیل شده است.

به گزارش فارس، نیکزاد ابراز داشت: عاشورا دانشگاه عظیمی است که سیل موفقیت‌های دانشجویان این دانشگاه دنیا را به حیرت وا داشته است.

این مسئول اضافه کرد: در این دانشگاه تربیت‌یافتگان حقیقی انسان‌های آزادی‌خواهی هستند که هیچ وقت دوست ندارند بشریت در زیر پای مستکبران جهان لگد مال شود.

وی فرا رسیدن ماه محرم و حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی را گرامیداشت و از مداحان و ذاکران خواست در فعالیت‌های خود در این ماه عزیز بکوشند پیشرفت‌ها و ابهت جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته معرفی کنند.

 استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: دهه اول محرم فرصتی است تا هم در بحث آیین‌ها و مراسم‌ها و هم رفتار و اعمال خود پالایشی انجام دهیم تا با قصد قربت بتوانیم اسلام و احکام نورانی آن را ساری و جاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد